نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اتفاقات چند روز گذشته و تخریب خط لوله انتقال آب استان اصفهان به یزد، گفت که کشاورزان به دلیل خشکسالی و عدم تامین آب مزارع خود عصبانی شده و خط لوله را تخریب کردند که ما این کار را تایید نمی‌کنیم.
کد خبر: ۵۴۴۰۱۰
علت تخریب خط انتقال آب اصفهان به یزد

حمیدرضا فولادگر اظهار داشت: کشاورزان استان اصفهان بخصوص شرق این استان مدت‌هاست که از انتقال آب زاینده‌رود به استان یزد معترض هستند. البته قرار بود این انتقال از محل دیگری غیر از زاینده‌رود انجام شود که این امر رخ نداد.

وی افزود: قرار بود آبی که از زاینده‌رود به استان یزد انتقال می‌یابد صرف تامین آب شرب مردم این استان شود که ظاهرا قرار شده است که غیر از آب شرب برای مصارف کشاورزی نیز مصرف شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان توضیح داد: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ما بارها به مسئولان تذکر داده‌ایم که آب مورد نیاز کشاورزان برای زراعت را تامین کنند تا این‌که خسارت عدم کشت بدهند چرا که کشاورزان این استان بخصوص کشاورزان شرق استان اصفهان تنها راه امرار معاش‌شان از کشاورزی است و اگر آب در دسترس نداشته باشند، زندگی‌شان مختل می‌شود.

فولادگر ادامه داد:‌ بر همین اساس کشاورزان اخیرا تجمعی ترتیب دادند و بحث‌شان این بود که یا آب برای کشاورزی بدهند و یا خسارت خشکسالی اما باز هم این شکل اعتراض یعنی تخریب لوله انتقال آب را تایید نمی‌کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این‌که شورای تامین استان جلساتی را برای پیگیری موضوع برگزار کرده است، گفت که باید مسئولان برای رفع مشکل کشاورزان کاری انجام دهند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
۰
۰
كشاورزان شرق اصفهان بی جهت معترضند چون اصلا حق اعتراض ندارند هر چه هست زیر سر جنابعالی و مسئولین اصفهان است
شهروندی از اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
۰
۰
به نام خدا بایستی این تهدید كم آبی را به یك فرصت تبدیل كرد(مدیریت استراتژیك). به جای پرداخت خسارت نقدی به كشاورزان، با تامین تجهیزات آبیاری قطره ای یا بارانی یا نواری و آموزش كشاورزان(به جای آبیاری سنتی و كرتی) ،و كشت جایگزین كم مصرف(به جای برنج)، با همین آب كم نیز می توان همه زمینهای استان اصفهان را به خوبی كشت نمود. البته باید كاهش مصرف آب صنعت و صرفه جویی در مصارف خانگی نیز مد نظر و پیگیری گردد. از طرفی برای مصارف شرب و تا حدی بهداشتی مردم شریف استان یزد نیز باید حق قائل شد و ولی برای مصارف صنعتی و كشاورزی این استان باید راه حل جایگزین پیدا شود و بر این موضوع بایستی نظارت گسترده تری صورت پذیرد با همكاری مردم و ایجاد همدلی و محبت و رحم بین آنها

نیازمندی ها