رکورد ساخت آزاد راه در کشور شکسته شد

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی امسال با ساخت 200 کیلومتر آزادراه در کشور رکورد ساخت آزاد راه در ایران شکسته شد.
کد خبر: ۵۴۳۱۱۱
رکورد ساخت آزاد راه در کشور شکسته شد

احمد صادقی امروز در حاشیه دوازدهمین بازدید خود از روند اجرای طرح راه آهن مراغه – ارومیه گفت : پیش از فعالیت دولت نهم ، سالانه 60 تا 61 کیلومتر آزاد راه در کشور ساخته می شد که در 7 سال گذشته این رقم به 125 کیلومتر در سال رسید.

صادقی افزود : امسال با ساخت 200 کیلومتر آزاد راه در کشور رکورد ساخت آزادراه در ایران شکسته شد .

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین در خصوص توسعه شبکه حمل و نقل ریلی نیز گفت : برای نخستین بار در کشور 8 محور راه آهن به طول بیش از یکهزار کیلومتر به مرحله ریل گذاری رسیده است و در 5 محور کار ریل گذاری اجرا می شود .

وی با اشاره به روند اجرای طرح راه آهن مراغه – ارومیه افزود : پس از افتتاح ایستگاه میاندوآب در تابستان پارسال ، ایستگاه مهاباد آماده بهره برداری است که قبل از پایان امسال به دست رئیس جمهور افتتاح خواهد شد .

صادقی افزود : برای ارائه این طرح بزرگ و اتصال راه آهن مهاباد به ارومیه نیز کارهای اجرایی با سرعت دنبال می شود و با تامین منابع کافی و فعالیت شبانه روزی پیمانکاران پیش بینی می شود تا پایان کار دولت دهم مردم ارومیه نیز از قطار برای مسافرتهای برون شهری خود استفاده کنند .

وی افزود : دولت با بهره گیری از سهام شرکتهای دولتی ، اوراق مشارکت و سایر منابع ، اعتبارات لازم برای تکمیل این طراح را فراهم کرده  و در مرحله بعدی فروش اوراق مشارکت که از ششم اسفند آغاز خواهد شد حداقل 500 میلیارد ریال دیگر به اجرای این طرح اختصاص داده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص روند احداث آزادراه ارومیه تبریز نیز گفت : منابع مالی سهم دولت برای اجرای این طرح تامین شده است و سرمایه گذار نیز باید 50 درصد پیش بینی شده را تامین کند.

صادقی گفت : باند دوم پل میانگذر شهید کلانتری در آزادراه ارومیه – تبریز آماده شده است و در ایام نوروز استفاده خواهد شد. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
برچسب ها: آزادراه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها