نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای حمایت از زعفران‌کاران استان خراسان رضوی، صندوق خرید تضمینی زعفران در سه شهرستان شرق کشور افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۴۵۹
صندوق خرید تضمینی زعفران افتتاح می‌شود

محمود سلامی اظهار کرد: راه‌اندازی صندوق حمایت محصول زعفران یکی از نیاز‌های اساسی کشاورزان است.

وی افزود: این صندوق در شهرستان‌های تربت حیدریه، رشتخوار و خواف در حال راه‌اندازی است که با ایجاد این صندوق دست دلالان از دخالت در قیمت زعفران تولیدی این شهرستان‌ها کوتاه خواهد شد.

سلامی با اشاره به تولید سالانه 80تن زعفران با کیفیت در شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه، مه‌ولات، خواف و رشتخوار،گفت: هر سال کشاورزان با کمبود و نوسانات قیمت پیاز زعفران در بازار مواجه هستند، زیرا افراد سودجو در زمان‌های خاص این محصول را در دست گرفته و به کشاورزان با قیمت‌های زیاد می‌فروشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: با توجه به جایگاه ارزنده زعفران در چرخه توسعه صادرات غیر نفتی می‌توانیم با برنامه ریزی صحیح در مورد این محصول به اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی گفت: در بررسی‌های انجام شده در ارتباط با کیفیت و کمیت زعفران در شهرستان‌های رشتخوار و خواف احداث یک مرکز پژوهشی جامع جهت پژوهش تولید زعفران، فرآوری زعفران، اقتصاد و بازاریابی ضروری است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها