سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور خبر داد: تصمیم بزرگ ارزی دولت گرفته شده است و عمده منابع ارزی با یک نمودار صعودی در یک برنامه زمان‌بندی مشخص به این مرکز هدایت خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۲۱۹۹

صمد کریمی در گفت‌وگو با مهر در مورد ورود منابع جدید ارزی به مرکز مبادلات ارزی کشور بیان کرد: تقاضای واقعی ارز به سیستم بانکی و بازار بین‌بانکی هدایت شده است، ضمن این‌که تصمیمات اتخاذ شده اخیر در مورد بازار ارز درصدد تقویت و تعمیق فعالیت مرکز مبادلات ارزی کشور بوده است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور افزود: با توجه به آسیب‌شناسی فعالیت مرکز مبادلات ارزی کشور علاوه بر تقویت جانب عرضه، کاهش هزینه‌های مبادلات واردکنندگان و افزایش سرعت تامین ارز از مرکز مبادلات ارزی کشور در آینده دنبال خواهد شد.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور عنوان کرد: اقدامات لازم جهت تامین نیازهای ارزی گروه 9 کالایی با عنوان کلی کالای نهایی بادوام انجام پذیرفته است، از این‌رو واردکنندگان و تجار جهت واردات کالاهای مزبور پس از انجام تشریفات ثبت سفارش کالا در سازمان توسعه تجارت به شعب ارزی بانک‌های عامل در تهران و شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است پس از تامین ارز برای گروه کالایی 9 و واردات این کالاها در آینده‌ای نه چندان دور، بازار شاهد کاهش قیمت در کالاهای مشمول این گروه از جمله کامپیوتر و قطعات آن، گوشی تلفن همراه، آسانسور کامل، انواع خودروی سواری با حجم یکهزار سی‌سی تا حجم 2500 سی‌سی و لوازم خانگی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها