پیشنهاد افزایش 15 درصدی کرایه‌ تاکسی‌ها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تکذیب احتمال افزایش 50 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در سال 92، از ارائه پیشنهاد افزایش 10 تا 15 درصدی کرایه‌ها به شورای شهر تهران خبر داد و گفت: با وجود این‌که هزینه رانندگان تاکسی در برخی بخش‌ها 50 تا 70 درصد افزایش یافته است، اما جبران تمام این هزینه‌ها در نرخ کرایه تاکسی‌ها منطقی نیست.
کد خبر: ۵۴۰۶۶۰

به گزارش ایسنا، سید جعفر تشکری‌هاشمی افزود: میزان افزایش پیشنهادی نـــــرخ بلیت مترو و اتوبــــوس حتی از 10 تا 15 درصد هم کمتر است؛ چرا که مدیریت بخشی از ناوگان اتوبوسرانی و مترو تهران به طور کامل در اختیار شهرداری است، اما تاکسیرانی باید بتواند هزینه‌های خود را از محل کـرایه‌ها تامین کند.

وی به تشریح بسته حمایتی از رانندگان تاکسی پرداخت و با بیان این‌که خدماتی در ده سرفصل در این بسته پیش‌بینی شده است، گفت: نیازهای ضروری مانند خدمات بیمه تکمیلی و بیمه عمر و حوادث رایگان و همین‌طور بیمه بدنه تاکسی‌ها در اختیار رانندگان تهرانی قرار می‌گیرد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امکان استفاده از خدمات فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ، مجتمع‌های ورزشی و اماکن تفریحی تهران با تخفیف ویژه، مسافرت رانندگان و خانواده‌هایشان به مشهد مقدس و برخورداری از امکانات اقامت رایگان و با کمترین هزینه برای تاکسیرانان و خانواده‌های آنها از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای رانندگان تاکسی است.

وی با تاکید براین‌که پیگیری بخشی از نیازهای معیشتی رانندگان تاکسی از عهده شهرداری خارج است و شورای شهر،‌ مجلس و دولت باید آن را پیگیری کنند، تصریح کرد: به طور مثال رانندگان با رسیدن به سن شصت سالگی بیشترین نیاز را به خدمات تامین اجتماعی دارند؛ اما امکان پوشش بیمه تامین اجتماعی با توجه به سن بالای آنها وجود ندارد.

تشکری با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسی‌های پایتخت گفت: 17 هزار تاکسی فرسوده در پایتخت تردد می‌کنند که در شرایط فعلی با توجه به سه برابر شدن قیمت خودرو، نوسازی تاکسی‌های فرسوده با مشکلاتی مواجه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها