احتمال وقوع سیلاب در اردبیل

بر اثر نفوذ هوای سرد که از ظهر امروز بیشتر نقاط استان اردبیل را تحت تاثیر قرار داده است، بارش شدید باران در مرکز استان موجب آبگرفتگی معابر شد و تردد شهروندان را با اختلال مواجه کرد.
کد خبر: ۵۴۰۳۳۳
احتمال وقوع سیلاب در اردبیل

بارندگی ها علاوه بر اختلال در زندگی روزمره مردم اردبیل سبب لغزندگی جاده ها و سطح خیابانها شده و زندگی روزمره شهروندان اردبیل را با مشکلاتی روبرو کرد.

بیشترین میزان آبگرفتگی در مناطق حاشیه ای شهر اردبیل بویژه در دروازه مشگین، میادین خروجی و مرکز شهر اردبیل دیده می شود، بطوریکه حتی عبور عابر پیاده از خیابان نیز غیرممکن شد.

همچنین بارندگی ها موجب شده که آب جوب خیابانها سرریز شده و انبوهی از زباله های موجود در جوی ها را در سطح خیابان پخش کند که موجی آلودگی محیط شهری و نیز بصری شده است.

سرپرست اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی استان اردبیل با اشاره به بارشهای رگباری در نقاط مختلف استان، بارندگی در اردبیل را قابل توجه دانست و یادآور شد: پیش بینی کرده بودیم که بارشها از عصر امروز در برخی نقاط این استان آغز شود.

رسول همتی تصریح کرد: بررسی نقشه های پیشیابی هواشناسی بیانگر آن است سامانه ناپایداری طی دو روز آتی برخی نقاط استان اردبیل را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه از امشب با افت 5 تا 7 درجه ای دما مواجه خواهیم بود، ادامه داد: براین اساس در برخی نقاط استان بویژه در نواحی کوهستانی بارش باران تبدیل به برف خواهد شد.

به گفته رسول همتی سرپرست اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی استان سامانه بارشی حاکم در استان تا ظهر روز چهارشنبه در منطقه فعال بوده و از بعد از ظهر همین روز با خروج سامانه تا پنجشنبه هوای سرد در منطقه حاکم می شود.

به گزارش مهر، با توجه به ادامه بارندگی وقوع سیلاب در برخی از مناطق حاشیه رودخانه ها دور از انتظار نیست و در این خصوص باید شهروندان از قرار گرفتن در مسیر رودخانه پرهیز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها