اظهارات مداخله جویانه اردوغان

نخست‌وزیر ترکیه در اظهاراتی مداخله جویانه با تاکید بر لزوم برکناری بشار اسد از قدرت جهت آغاز روند انتقالی در سوریه مدعی شد: اسد به طور کامل مشروعیت خود را از دست داده است.
کد خبر: ۵۴۰۱۰۹
اظهارات مداخله جویانه اردوغان

"رجب طیب اردوغان"، نخست‌وزیر ترکیه در سخنانی در میان جمعی از سفیران اتحادیه اروپا در ترکیه مدعی شد: بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به طور کامل مشروعیت خود را در برابر ملت سوریه از دست داده است و در حقیقت تهدید و خطری آشکار برای کل منطقه به شمار می‌رود!

وی همچنین تاکید کرد: برکناری اسد از قدرت برای فراهم شدن زمینه جهت آغاز دوره انتقالی به شکل مسالمت آمیز در سوریه ضروری است.

اردوغان عنوان داشت: ترکیه همچنان به حمایت خود از تلاش‌های سازنده در خصوص سوریه ادامه می‌دهد.

نخست‌وزیر ترکیه در این اظهارات که در مقر نخست‌وزیری ترکیه در آنکارا برگزار شد اوضاع کنونی سوریه را فاجعه‌ای انسانی به معنای واقعی کلمه توصیف کرده و گفت: حدود 60 هزار تن از آغاز حوادث سوریه تاکنون کشته شده‌ و بیش از 600 هزار تن دیگر از سوریه به کشورهای همجوار گریخته‌اند، این در حالی است که دو میلیون و نیم سوری دیگر در داخل سوریه آواره شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به ورود حدود 170 هزار سوری به ترکیه اعلام کرد: ترکیه تاکنون بودجه‌ای ویژه حدود 600 میلیون دلار را به نیازهای آوارگان سوری اختصاص داده اما از جامعه جهانی می‌خواهیم به مسوولیت‌های خود در این خصوص عمل کند. (ایسنا)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها