ظاهر خاصی دارد و هر کس که او را با موهای فر و ریش و سبیل‌ عجیب و غریبش می‌بیند می‌تواند تصور کند که او هنرمندی خاص است؛ هنرمندی که همه چیز را تجربه کرده است؛ از بازیگری تا نویسندگی، از کارگردانی تا روزنامه‌نگاری.
کد خبر: ۵۳۸۶۱۷
یک روزنامه‌نگار بی‌هیجان

با مجموعه «جنگ۷۷» به کارگردانی مهران مدیری پا به عرصه تصویر گذاشت و با همان مجموعه به شهرت رسید. همزمان در همان برنامه، نویسندگی را هم در کنار بازیگری تجربه کرد. بازی در سینما را در سال ۱۳۷۸ با فیلم «شراره» به کارگردانی سیامک شایقی آغاز کرد. چند سالی است بیشتر با کارگردانی و نویسندگی شناخته شده است تا بازیگری، اما کمتر کسی است که بازی‌های خوب او را در سریال‌های ببخشید شما، زیرآسمان شهر، باغ مظفر، مرد هزار چهره و... فراموش کرده باشد.

سروش صحت، بازیگر نقش‌های کمدی و شیرین است. کسی که در سال 80 با بازی در فیلم سینمایی «نان و عشق موتور هزار» در نقش یک جوان ساده و آس و پاس که دل به دختری پولدار بسته بود، به شهرت زیادی رسید.

خودش درباره ورود به عرصه بازیگری در جایی گفته است: «دوستانی در دانشگاه هنر داشتم. یک روز که برای دیدن رامین ناصرنصیر رفته بودم، به من گفت میزبان مهران مدیری است. به او گفتم دوست دارم بیایم و مدیری را از نزدیک ببینم. من یکی از طرفداران مهران مدیری بودم و با دیدن‌ او از نزدیک، دست و پایم را گم کرده بودم. ناصرنصیر لطف کرد و از نوشته‌هایم تعریف کرد و من هم گفتم که دوست دارم بنویسم. فردا ناصرنصیر زنگ زد که مدیری برای مجموعه جنگ 77 مرا به همکاری دعوت کرده است، اما نه به عنوان نویسنده که به عنوان بازیگر».

صحت به‌عنوان بازیگر تست می‌دهد و درجا برای بازی در جنگ 77 پذیرفته می‌شود. او بعدها به عنوان کارگردان و نویسنده هم توانست بین مردم محبوب شود. سریال «چارخونه» و تله‌فیلم «بازی» اولین تجربه‌هایی بود که سروش صحت کارگردانی کرد. صحت با کارگردانی «ساختمان پزشکان» ساخت یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی را به نام خود ثبت کرد.

او در کارنامه هنری خود همکاری با کارگردانان متبحر سینما از جمله داریوش مهرجویی، کیومرث پوراحمد، مهدی کرم‌پور، اصغر فرهادی، همایون اسعدیان، محمدرضا هنرمند، مهران مدیری، مازیار میری، سیروس مقدم، فرزاد موتمن، بهروز افخمی و رضا عطاران را دارد. او این روزها در سریال «خاطرات مرد ناتمام» او که در حال پخش دارد، نقش یک روزنامه‌نگار را به نام «کریم دورچه» بازی می‌کند؛ یکی از آن آدم‌های قدیمی اهل قلم که دلشان برای روزنامه‌اش می‌تپد.

او در این سریال علاوه بر عشق وافرش به دنیای مطبوعات، با همسرش بگو مگو دارد و نمی‌تواند انگار این دو را کنار هم نگه دارد. اما آنچه که بازی صحت در این سریال را با اما و اگر مواجه ‌کرد، سردی بازی اوست. صحت در این سریال یک روزنامه‌نگار است که لابد باید مثل بیشتر روزنامه‌نگاران پرجنب و جوش باشد و گرمای بازی‌اش دیگران را هم تحت‌تاثیر قرار دهد. اما صحت گاهی آنقدر آرام و بی‌هیجان بازی می‌کند که بیننده از بی‌تحرکی او به فغان می‌آید.

خاطرات مرد ناتمام، سروش صحت را در آزمون سختی قرار داده است؛ آزمونی که معلوم نیست او را برنده کند یا خیر. این در حالی است که صحت تاکنون دراکثر نقش‌هایی که بازی کرده خوش درخشیده و جای پای عمیقی از خود به جای گذاشته است.

مهراوه فردوسی - گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها