مدعیان امیدوار به علی دایی ؛

استقلال - راه آهن نقطه اوج هفته بیست و پنجم

انگلیس، آلمان، برزیل، فرانسه، آرژانتین، هلند، پرتغال، ایتالیا و اسپانیا در دیدارهای دوستانه به میدان می‌روند.
کد خبر: ۵۳۸۶۱۱
شب رویارویی همه بزرگان دنیای فوتبال

جام جم/ نقاط مختلف دنیا در شرایطی امشب شاهد بازی‌های دوستانه متعددی است که اکثر قریب به اتفاق قدرت‌های بزرگ، حریفانی همچون خود را پیش رو دارند.

 این دیدارها در حالی برگزار می‌شود که در ورزشگاه ویمبلی لندن، برزیل، فاتح پنج دوره جام‌جهانی و میزبان جام‌جهانی 2014 به مصاف تیم ملی انگلیس می‌رود؛ دیداری که در آن بازگشت ستاره باتجربه برزیلی‌ها یعنی رونالدینیو بیش از همه ستارگان جلب توجه کرده و به نوعی آغاز ماموریت اسکولاری، سرمربی جدید برزیل است. مردی که به فیل بزرگ مشهور است و ماموریت دارد جام ششم را در سال 2014 به اهالی سرزمین قهوه هدیه کند، امشب انگیزه زیادی برای شکست دادن ستاره‌های کم‌نظیر جزیره دارد. انگلیسی‌ها در این دیدار قدمت فوتبالی خود را هم به رخ می‌کشند، چرا که مناسبت بازی را یکصد و پنجاهمین سالگرد تاسیس اتحادیه فوتبال انگلستان اعلام کرده‌اند.

میزبانی فرانسه از آلمان‌ها دومین دیدار بزرگ امشب خواهد بود، جایی که یواخیم لو، سرمربی ژرمن‌ها پنج ستاره اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و دیدیه دشان سرمربی فرانسه درمورد این بازی تاکید دارد بازیکنانش قادرند آلمان را شکست دهند و انتظارات هواداران را برآورده کنند. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان مهمان ویژه این بازی است.

 پذیرایی ماتادورها از اروگوئه یکی دیگر از دیدارهای جالب توجه امشب است. اسپانیا، فاتح جام‌جهانی و جام ملت‌های اروپا هم امشب دو ستون اصلی تیمش یعنی ژاوی هرناندز و ژابی آلونسو را در اختیار ندارد تا دل بوسکه، مربی پرافتخار آنها بازی بدون حضور این دو مغز متفکر و هافبک تدافعی را تجربه کند.

 پذیرایی لاله‌های نارنجی از لاجوردی‌پوشان ایتالیا هم دیداری است که خاطره مصاف‌های تاریخی و گذشته دو تیم را امشب در هلند تداعی می‌کند. یاران لیونل مسی هم در خانه سوئد به میدان می‌روند، دیداری که اگر یک سوی آن آرژانتین باشد، همیشه زیبا از آب درمی‌آید، مگر این‌که خلافش ثابت شود. البته به این بازی‌های بزرگ می‌توان به دیدار خانگی پرتغال با اکوادور هم اشاره کرد. از دیدارهای دوستانه قاره آسیا هم می‌توان به مصاف کره‌شمالی با لائوس، کره‌جنوبی با کرواسی و ژاپن با لتونی اشاره کرد.

 دیدار تیم‌های اسپانیا با اروگوئه ساعت21 و 30 دقیقه از شبکه سوم سیما و مصاف هلند ـ ایتالیا هم ساعت 23 و 30 دقیقه از شبکه ورزش به صورت زنده پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها