بارش برف و کندی تردد در اغلب جاده‌های کشور

بارش برف و باران و وجود مه در اغلب مناطق کشور، موجب کندی تردد در جاده‌ها به ویژه گردنه‌ها شده است.
کد خبر: ۵۳۷۲۱۵
بارش برف و کندی تردد در اغلب جاده‌های کشور

براین اساس فرمانده پلیس راههای کردستان امروز گفت: با توجه به کوهستانی بودن برخی مسیرهای مواصلاتی از رانندگانی که قصد عبور از این محورها و نیز گردنه‌ها را دارند درخواست می شود علاوه بر همراه داشتن زنجیر چرخ، وسایل گرم و آذوقه با احتیاط کامل و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی حرکت کنند.

سرهنگ نادری افزود: با توجه به مه گرفتگی و محدودیت دید به رانندگان توصیه می شود از قرار گرفتن در حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

مدیر راه و شهرسازی کوهرنگ هم گفت: با تلاش راهداران صبح امروز گردنه های چری و تاراز در این شهرستان باز شد اما گردنه شاه منصوری همچنان بسته است و راهداران در حال بازگشایی آن هستند.

سلطانی با اشاره به وزش باد و وقوع کولاک در محورهای شهرستان کوهرنگ تاکید کرد عبور از این محورها بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

او از مسافرانی که قصد عبور از محورهای کوهرنگ و نیز استفاده از پیست اسکی این شهرستان را دارند خواست ازسفرهای غیرضروری بویژه در شب خودداری و درغیر این صورت با رعایت نکات ایمنی خودروهای خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

مدیرراه و شهرسازی کوهرنگ همچنین از نجات مسافران 2دستگاه اتوبوس و 15خورو سواری حامل علاقمندان ورزش مفرح اسکی که استانهای اصفهان و خوزستان به قصد استفاده از پیست اسکی چلگرد به این شهرستان آمده بودند خبرداد و افزود: این مسافران بدون استفاده از زنجیر چرخ در محور دشت زرین در برف گرفتار شدند.

سلطانی گفت: هم اکنون با توجه به وقوع کولاک در گردنه های این شهرستان ارتفاع برف در برخی مناطق به 2 متر هم می رسد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهار محال و بختیاری هم گفت: در دو روزگذشته نیروهای امدادی این جمعیت392مسافر گرفتار در برف را در محورهای ارتباطی چهار محال وبختیاری نجات دادند.

فروغی افزود: این مسافران روزهای پنج شنبه وجمعه درمحورهای شهرستانهای کوهرنگ به خوزستان و لردگان به خوزستان دچار حادثه شدند.

او از اسکان24 مسافردر این مدت خبر داد و افزود: 25 نفر از این حادثه دیدگان مصدوم شده بودند که 8 نفر به مراکز درمانی منتقل و 16نفر دیگر به صورت سرپایی درمان شدند.

خبر دیگری حاکیست وجود مه غلیظ سبب کندی تردد در محورهای خراسان رضوی شده است.

مرکز مدیریت راههای خراسان رضوی اعلام کرد: هم اکنون تمامی محورهای منتهی به مشهد و کلات را مه غلیظ فرا گرفته است و حرکت خودروها با کندی صورت می گیرد.

همچنین به سبب وجود مه غلیظ در گردنه گنبدلی و مزداوند در شهرستان سرخس، رانندگان برای تردد از این محورها باید از چراغهای مه شکن استفاده و با رعایت نکات ایمنی و سرعت مطمئنه رانندگی کنند و به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز باشند.

بر اساس این گزارش، وضعیت سایر محورهای خراسان رضوی عادی و عبور و مرور خودروها در آنها روان است.

مرکز اطلاعات راههای خراسان رضوی همچنین ازرانندگانی که قصد عبور از محورهای استان را دارند، خواسته است قبل از حرکت از طریق شماره ارتباطی 141و یا تلفن 3411000-0511 از آخرین وضعیت مسیر تردد خود اطلاع یابند.

بنا بر اعلام این مرکز، نیروهای راهداری در کلیه محورهای استان به صورت فعال و برای تامین امنیت تردد مسافران حضور دارند.

خبردیگر اینکه بارندگی اخیرموجب وارد آمدن خسارت به سامانه آبیاری باغات گچساران شد.

رئیس جهادکشاوزی گچساران گفت: بارندگی اخیر به بیش از 5 هزار و 590 متر از لوله های فلزی و پلی اتیلن تاسیسات سامانه آبیاری قطره ای باغهای گچساران خسارت وارد کرد.

مرادی، بیشترین باغهای خسارت دیده شهرستان را در روستاهای دیل، مارین و اسپر اعلام کرد و افزود: خسارت وارده بیش از 403 میلیون ریال برآورد شده است.

همچنین بارش برف راه ارتباطی 35 روستای شهرستان پاوه را قطع کرد.

فرماندار پاوه گفت: گروههای راهداری راه و شهرسازی پاوه هم اکنون مشغول بازگشایی راه ارتباطی این روستاها هستند.

خدرویسی افزود: ارتفاع برف در گردنه‌ها بیش از 40 سانتیمتر، در شهر پاوه بیش از 25 سانتیمتر و در ارتفاعات بیش از 3 متر است.

او گفت: بارش شدید باران نیز بیش از 20 میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی از جمله راههای روستایی، برق و معابر این شهرستان وارد کرد. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها