یک متخصص اعصاب و روان گفت: استفاده خودسرانه از داروهای خواب، از بی‌خوابی خطرناک‌تر است.
کد خبر: ۵۳۳۹۴۹

دکتر شاپور کریمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تمام فعل و انفعالات سیستم‌های مختلف بدن از جمله سیستم‌های عضلانی، تنفسی، قلب و عروق و بخصوص سیستم مغزی در زمان خواب تغییر می‌کند و امکان بازسازی آنها فراهم می‌شود.وی ادامه داد: خواب خوب شاخصی برای تعیین سلامت یک فرد است و افرادی که راحت و خوب می‌خوابند، وضع نرمالی دارند.

کریمی با اعلام این‌که هورمون‌های خاصی مسئول تنظیم ریتم خواب در بدن یک فرد است، تاکید کرد: روند تنظیم این هورمون‌ها معمولا با وجود یا بدون وجود نور خورشید هماهنگ است و تنها در یک درصد از افراد اختلالات خواب به مشکلات ذاتی هورمونی بازمی‌گردد.

این متخصص اعصاب و روان با اشاره به این‌که برای درمان بی‌خوابی ابتدا باید علت آن را بررسی کرد، یادآور شد: در درجه اول باید بیماری زمینه‌ای که موجب بروز بی‌خوابی شده، درمان شود و همچنین افراد بهداشت خواب و تغذیه را رعایت کنند.

مسواک زدن برای کودک از 2 سالگی

یک دندانپزشک به خانواده‌ها توصیه کرد که از دو سالگی برای کودکان خود مسواک بزنند.

دکتر رضا رازقی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که مسواک زدن برای کودکان باید از سنین دو تا سه سالگی آغاز شود، گفت: مسواک زدن در سنین کودکی باید از سوی والدین کودک انجام گیرد؛ البته مسواک‌های نرم برای کودکان مناسب‌تر است، چراکه انواع دیگر مسواک سبب ملتهب شدن لثه کودک می‌شود. بهتر است مسواک‌های مورد استفاده کودکان کوچک باشد تا به لثه آنها آسیبی نرساند.این دندانپزشک با بیان این‌که خمیردندان‌های مورد استفاده کودکان باید بدون فلوراید باشد، افزود: با توجه به این که خمیردندان‌های حاوی فلوراید در صورت قورت دادن سبب ایجاد مسمومیت در کودکان می‌شود، پس توصیه می‌شود از خمیردندان‌های مناسب کودکان استفاده شود.

وی استفاده از نخ دندان را برای کودکان ضروری دانست و تاکید کرد: در کودکان بالای یک سال حداقل روزی یک‌بار از نخ دندان استفاده شود، زیرا مسواک به تنهایی نمی‌تواند لابه‌لای دندان‌ها را تمیز کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها