کد خبر: ۵۳۳۵۵۴

اصلا چند در صد عروس و داماد‌ها روز ازدواجشان را روز مهم‌ترین عهد زندگی‌شان می‌دانند. آنقدر که مکان برگزاری جشن و گل روی ماشین عروس و فیلمبردار، غذا، آرایشگاه و... مهم است، به این موضوع فکر می‌کنیم که این همه مقدمات برای چیست؟ این‌که فقط دو نفر به یک خانه مشترک بروند و متاسفانه طبق مد این روزها به یک سال نرسیده خانه‌های‌شان را جدا کنند.

به نظر من همین یک جمله ساده می‌تواند مهم‌ترین عامل خوشبختی باشد: به پای هم پیر شدن. اگر با خط درشت این جمله را بنویسیم و جایی در چهاردیواری خانه مان نصب کنیم که هر روز چند بار چشم‌مان به آن بیفتد، آن وقت دیگر ملکه ذهنمان می‌شود که قرار است به پای هم پیر شویم پس چرا به‌خاطر این موضوع کوچک یا آن موضوع گذرا، زندگی خودمان و یکدیگر را تلخ کنیم.قرار نیست چون مادر تو با من تند حرف زد یا خواهرت به من اعتنا نکرد یا چرا خانه ما کوچک است و سفرهای خارجی نمی‌رویم، باعث شود از هم جدا شویم. قرار است با هم بمانیم تا موهایمان رنگ دندان‌هایمان شود و روزی بازی نوه‌هایمان را نگاه کنیم و بگوییم: چه زود گذشت اما چه خوب که کنار تو گذشت.

پس حالا که می‌خواهیم یک عمر با هم باشیم باید یاد بگیریم علاوه بر دوست داشتن یکدیگر به خواسته‌ها و نیازهای هم توجه کنیم. با هم حرف بزنیم و نگفته‌هایی را که آزارمان می‌دهد با کلمات مناسب بیان کنیم. به رفتار یکدیگر دقت کنیم و شباهت‌ها را زیر ذره بین بگذاریم و ازتفاوت‌ها نردبانی بسازیم برای صعود به تکامل. بهتر است یاد بگیریم، احترام گذاشتن را چون اکسیژن در همه لحظاتمان و در هر شرایطی بر خود واجب کنیم و با ستایش یکدیگر و گفتن خوبی‌هایی که در دل تمجید می‌کنیم، به طرف مقابل بفهمانیم که چقدر برایمان ارزشمند است.

بهتر است یاد بگیریم که تفاهم موهبتی ماورایی نیست که خود به خود به برخی زوج‌ها داده شود ، بلکه ساختنی است و فرمول خاص خود را دارد و آنها که مواد لازم را به میزان کافی کنار هم قرار می‌دهند به نوشداروی تفاهم دست پیدا می‌کنند.بهتر است یاد بگیریم که اعتماد،چیزی نیست که اگر خراب شد بتوان بسادگی آن را دوباره به دست آورد، پس صداقت را در رفتارهایمان فراموش نکنیم. بهتر است یاد بگیریم هر ارتباطی نیاز به گذشت دارد و اگر تنها خود را ببینیم، خیلی زود آنهایی را که دوست داریم از دست می‌دهیم و ارتباط با همسر از این قاعده مستثنا نیست.

بهتر است یاد بگیریم، خیلی چیزها هست که برای به پای هم پیر شدن باید آموخت. اما ما شمع و چراغ‌ها را روشن و همسایه‌ها را خبر می‌کنیم و با کلی سر و صدا به زیرسقف مشترک می‌رویم و فراموش می‌کنیم قواعد به پای هم پیر شدن را بیاموزیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها