ستاد دائمی تسهیلات زائرین قم تشکیل شد

ستاد دائمی تسهیلات زائرین استان برای نخستین بار به ریاست استاندار قم تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۵۳۳۵۰۹

ستاد دائمی تسهیلات زائرین استان قم چهارشنبه شب با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی و معاونان به ریاست استاندار قم در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، کرم رضا پیریایی استاندار قم جلسه را آغاز کرده و ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر اظهار کرد: برای پیشرفت استان مسئولان و مردم باید قم را به عنوان مجموعه فراملی و جهان شهر نگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه معاونت هماهنگی امور زائران استان برای نخستین بار در کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: این معاونت در استان‌های فارس و خراسان رضوی نیز باید طبق الگوگیری از قم تشکیل شود.

در ادامه محسن محرری معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با تاکید بر اینکه در نوروز 91 دو میلیون و 200 هزار خودرو وارد شهر قم شده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: باید افزایش رشد مدت اقامت با توسعه زیرساخت‌ها برای زائران در نظر گرفته شود. 

وی مهم‌ترین مشکلات زائران در استان را عدم ساماندهی استراحتگاه‌های موقت، ترافیک و کمبود پارکینگ، کمبود سرویس‌های بهداشتی، گرمابه و وضو خانه و مراکز خدماتی عنوان کرد.

در ادامه اسماعیل زارعی کوشا فرماندار قم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه کارگروه ویژه‌ای برای حل مسائل هسته مرکزی شهر و وضعیت محله‌هایی که در نقاط نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) قرار دارند تشکیل شده است تصریح کرد: شش کمیته تخصصی تشکیل شد تا موارد هسته مرکزی را بررسی کند تا زمینه ساماندهی وضعیت موجود را برای رفاه حال زائران فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: تا قبل از ایام پایان سال شاهد نظم و وضعیت ساماندهی شده هسته مرکزی شهر خواهیم بود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها