وزیرعلوم اعلام کرد:

بهترین دانشگاهها در جذب هیات علمی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چهارمین نشست روسای دانشگاه‌ها ، پژوهشگاه‌ها و پارک‌ های علم و فناوری که در دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد با اشاره به بدترین و بهترین دانشگاه‌ها در زمینه جذب اعضای هیات علمی، گفت: دانشگاه پیام نور با جذب 1367 و دانشگاه تهران با جذب 250 نفر عضو هیات علمی بهترین دانشگاه‌ها در این زمینه جذب بودند.
کد خبر: ۵۳۳۰۶۸

کامران دانشجو، با تاکید بر اینکه غرب دو هدف اصلی را در دانشگاه‌ها دنبال می‌کند، خاطر نشان کرد: این دو هدف شامل ترویج فرهنگ غربی و طراحی فرایند آموزش در درون دانشگاه‌ها است که کمتر به این مسئله پرداخته شده است. غرب می‌خواهد با این کار وابستگی فرهنگی و علمی ایجاد کند و اگر این کار را انجام دهد دیگر نیاز به لشکرکشی به آن کشور ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفته در حوزه‌های علمی اشاره کرد و گفت: در سال 2013 رتبه ما در ISI با تولید 809 مقاله شانزدهم شد.

دانشجو با تاکید بر هدفمند کردن مقالات و پایان نامه‌ها خاطر نشان کرد: هدفمند کردن مقالات و پایان نامه‌ها باید جز اصلی‌ترین کارهای دانشگاه‌ها قرار گیرد همچنین در جهت تنوع بخشی منابع مالی دانشگاه‌ها اهتمام داشته باشند که انعقاد قرارداد با حوزه کاربرد را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وزیر علوم همچنین توصیه کرد که دانشگاه‌ها در شبکه علمی کشور حضور فعالی داشته باشند و از امکانات دانشگاه‌ها به صورت بهینه استفاده کنند.

وی همچنین سئوالاتی در رابطه با فتنه 88 طرح کرد و خاطر نشان کرد: بعد از هشداری که مردم و مقام معظم رهبری دادند برخی انتخابات آزاد را دنبال می‌کنند. دانشگاه سکوی تبلیغاتی نیست. هیچ کس نمی‌تواند از دانشگاه برای سکوی انتخاباتی فرد یا حزبی استفاده کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها