حاشیه خبر

ستارگان فوتبال در خدمت نیازمندان

بازهم یک اقدام خیرخواهانه از سوی ستارگان دنیای ورزش؛ «اریک کانتونا» ستاره اسبق منچستریونایتد و تیم ملی فرانسه به منظور ساختن مسکن برای نیازمندان، اتومبیل رولز رویس مدل 1984 خود را به حراج گذاشت.
کد خبر: ۵۳۲۶۰۵

وقتی قشری مثل ورزشکاران جایی پایشان می‌لغزد با این‌که همه می‌دانیم انسان جایزالخطاست، به دلیل ارائه الگوی منفی به جامعه همه در نکوهش این لغزش آن را در بوق و کرنا می‌کنیم، اما باید توجه داشت وقتی عکس این قضیه اتفاق می‌افتد و ورزشکاران در نقش مروجان حرکت‌های انسانی ظاهر می‌شوند، انتظار و وظیفه اجتماعی ما هم ایجاب می‌کند کارهای خیرخواهانه آنان را بها دهیم تا شاید ما هم قدمی در جهت اشاعه این کارها برداریم، داخلی یا خارجی بودن فرد خیر هم مهم نیست. مثل خبر حراج خودروی اریک کانتونا؛ خودرویی که از نکات جالب توجه آن رنگ‌آمیزی عجیبش است که کانتونا با دعوت از یک هنرمند آمریکایی آن را با اسپری رنگ آمیزی کرده است. هرچند قیمت اولیه این ماشین 20 هزار یورو بود، اما یکی از کلکسیونرهای فرانسوی که نخواست نامش فاش شود، تاکنون چهار بار قیمت برای خرید این ماشین پیشنهاد داده تا قیمت آن به سقف 125 هزار یورو رسیده و به‌این طریق او هم چهره انسانی خود را نمایان کند.

اما دیروز وقتی خبرگزاری ایسنا را مرور می‌کردیم، صحبت‌های وحید مظاهری هافبک سابق پاس ـ که این روزها در بستر بیماری است ـ برایمان جالب توجه بود. او با این‌که درد و رنج بیماری بر چهره‌اش مستولی شده، اما هنوز ته‌دلش به وجود دوستان خوبش گرم است و می‌گوید: خرجم بالاست ولی دوستان خوبی کنارم هستند، نکونام یکی از دوستان خوب من است که چندی پیش 11 میلیون تومان به من کمک کرد، هر چند خدا می‌داند که من دنبال این چیزها نیستم.

به هر حال ضمن تحسین چنین حرکات ارزشمندی از سوی ورزشکارانمان که آشکار و نهان انجام می‌دهند، امیدواریم هر روز شاهد افزایش و فراگیر شدن حس نوعدوستی در میان همه لایه‌های اجتماعی باشیم.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها