فاصله 10 برابری درآمد پزشکان حذف می‌شود

سرپرست وزارت بهداشت گفت: رشد تعرفه پزشکی برای سال آینده بعد از تصویب بودجه مشخص می‌شود، اما بیش از رشد به دنبال تعادل در تعرفه‌ها هستیم، بنابراین تعرفه برخی خدمات کاهش می‌یابد تا تبعیض و فاصله ده‌برابری درآمد پزشکان کم شود.
کد خبر: ۵۳۲۲۳۹

حسن طریقت منفرد در گفت‌وگو با فارس افزود:‌ برنامه اول وزارت بهداشت این است که تعرفه‌های خدمات پزشکی را واقعی کنیم و واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی در سال آینده یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد:‌ تعرفه‌های فعلی با تعرفه‌های واقعی فاصله زیادی ندارند، اما مشکل نامتعادل بودن این تعرفه‌هاست تا غیرواقعی بودن آنها، بنابراین اگر بتوانیم تعادل را در تعرفه‌ها به وجود بیاوریم مقدار زیادی از نارسایی‌ها برطرف می‌شود و خود به خود زیرمیزی‌ها هم حذف می‌شود.

سرپرست وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که تعادل بین تعرفه‌ها چگونه ایجاد می‌شود، توضیح داد: توضیح آن خیلی مفصل است، اما اقدامی که ما انجام می‌دهیم این است که جاهایی که تعرفه‌ها خیلی زیاد و نامعقول است، تعرفه‌ها را کم کنیم و در جای دیگر که تعرفه به نسبت پایین است، آن را افزایش دهیم.

وی افزود: وقتی فاصله تعرفه خدمات جراحی به نسبت ویزیت خیلی بالا باشد، باعث می‌شود یک مقداری خدمات غیرضروری به مردم ارائه شود و البته اجرای پزشک خانواده به ساماندهی این مسائل کمک می‌کند که توسعه این برنامه نیز اولویت مهم وزارت بهداشت است.

به گفته وی، در مورد فعالیت شورای عالی بیمه نیز گرچه قانون ایجاد شورای عالی بیمه سلامت را تصویب کرده است و باید این شورای جدید با تغییراتی در ترکیب شورای عالی بیمه خدمات درمانی فعلی تشکیل شود، اما شورای عالی بیمه قبلی هنوز وجود دارد و تا زمان تشکیل شورای جدید به کارش ادامه می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها