محور سخنرانی امروز رئیس‌جمهور، اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها است

نمایندگان، آماده شنیدن سخنان رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور امروز در حالی در مجلس حاضر می‌شود که نمایندگان دیروز در جلسه‌ای غیرعلنی به هماهنگی برای جلسه امروز پرداختند. همچنین در جلسه مشترک دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان، مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی دوشرط تعیین کرد.
کد خبر: ۵۳۰۶۵۶

به گزارش ایرنا، سیدشریف حسینی ، نماینده اهواز با اشاره به برگزاری این جلسه غیرعلنی در خانه ملت گفت: آقای لاریجانی در این جلسه توضیحاتی درباره حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس به نمایندگان ارائه کرد. وی خاطرنشان کرد: هیات رئیسه مجلس به این نتیجه رسیده است که اگر رئیس‌جمهور پس از سخنرانی خود در صحن علنی مجلس حضور یابد یا حتی این جلسه را ترک کند، نمایندگان نظرات خود را مطرح می‌کنند.

براساس توافق هیات رئیسه مجلس، احمدی‌نژاد قرار است امروز از ساعت 8 و 30 دقیقه تا ده صبح در مجلس سخنرانی کند و براساس اظهارات شخصیت‌های مختلف در روزهای گذشته، محور سخنرانی رئیس‌جمهور، اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود.

اعلام اسامی 8 نماینده برای اظهارنظر

همچنین محمد دهقان، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: پس از سخنان احمدی‌نژاد هشت نفر از نمایندگان درخصوص سخنان رئیس‌جمهور سخنرانی خواهند کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر وی افزود: طبق برنامه، آقای احمدی‌نژاد دیدگاه‌های خود را درباره مسائل کلان و اقتصادی مطرح خواهد کرد و سپس آقایان مصباحی مقدم، عباس رجایی، محمد رجایی، فولادگر، میرکاظمی، مصری، پزشکیان و بحرینی سخنرانی خواهند کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احمدی‌نژاد در زمان نطق نمایندگان حضور خواهد داشت، گفت: این موضوع به خود رئیس‌جمهور برمی‌گردد و الزامی در این زمینه نیست.

فارس گزارش داده است که احمدی نژاد پس از سخنرانی احتمالا مجلس را برای شرکت در جلسه هیات دولت ترک‌می کند. اعلام اسامی سخنرانان جلسه امروز در حالی منتشر شد که عبدالرضا مصری، سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: تاکنون هیچ تصمیمی درخصوص سخنرانان جلسه اتخاذ نشده و تکلیف این موضوع روز چهارشنبه (امروز) مشخص می‌شود.وی با ابراز بی‌اطلاعی از اسامی منتشر شده در مورد سخنرانی در جلسه امروز افزود: من برای سخنرانی در این جلسه ثبت‌نام نکرده‌ام و هرگونه خبر در این رابطه را تکذیب می‌کنم.

برگزاری نشست مشترک فراکسیون‌های اصولگرایان و رهروان

از سوی دیگر جلسه مشترک دو فراکسیون مجلس شورای اسلامی دیروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد که حضور علی لاریجانی و غلامعلی حداد عادل در کنار یکدیگر در این جلسه مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت.

اسماعیل جلیلی، عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تنسیم با اشاره به جلسه دیروز نمایندگان مجلس گفت: جلسه هیات رئیسه دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان برای برنامه‌ریزی پیرامون جلسه علنی چهارشنبه (امروز) که قرار است با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود، تشکیل شد.

وی ادامه داد:‌ تلاش دو فراکسیون بر این بوده که فاصله موجود بین آنها کم شود که این تلاش‌ها به نتیجه رسید و جلسه مجمع مشترک دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان پس از حدود هفت ماه از شروع مجلس، ساعت 16 برگزار شد و مدیریت جلسه را به صورت مشترک کاظم جلالی و حجت‌الاسلام احمد سالک به عهده داشتند.

همچنین، بهروز نعمتی دیگر عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ضمن تایید این خبر گفت: در جلسه دیروز جعفرقادری و حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم از سوی فراکسیون رهروان ولایت و میرکاظمی و حجت‌الاسلام بحرینی از سوی فراکسیون اصولگرایان در رابطه با بحث هدفمندی‌ یارانه‌ها صحبت کردند.

وی افزود: جمع‌بندی و همفکری جلسه دو فراکسیون، برنامه‌ای برای مواجهه با گفته‌های رئیس‌جمهور در جلسه چهارشنبه (امروز) است و در واقع استراتژی این جلسه تعیین شد.

حمیدرضا طباطبائی، نماینده مردم نایین در این خصوص به ایسنا گفت: هر دو فراکسیون مجلس معتقدند که اکنون فرصت مناسبی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نیست، هدفمندی یارانه‌ها باید با شیب ملایم اجرا شود.

وی افزود: شرایط کشور، تحریم‌ها علیه ایران و دوره باقیمانده از عمر دولت دهم مواردی است که با زمان‌بندی و تعیین فرصت مناسب برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها مورد توجه قرار گیرد نه‌این‌که این کار به صورت ضربتی و احساسی انجام شود.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تاکید کرد: نظر مجلس این است که اگر مردم را تحت فشار تورمی قرار دهیم، این امر برای کشور خطرناک خواهد بود.

مجلس، برای اجرای فاز دوم هدفمندی دو شرط تعیین کرد

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان برای بررسی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: در این جلسه دو شرط برای اجرای فاز دوم از سوی مجلس تعیین شد.به گزارش ایسنا، عبدالوحید فیاضی اظهار کرد: مهم‌ترین نتیجه جلسه این بود که قانون هدفمندی با دو شرط اجرا شود؛ اول این‌که اجرای فاز دوم باعث تقویت تولید شود و دیگر این‌که این مرحله دوم با شیب ملایم و منطقی پیش‌بینی شده اجرا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها