اژه‌ای: مطالبات معوق را شخصاً بررسی می‌کنم

جزئیات جلسه دادستانی با مدیران عامل بانک‌ها

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ضمن تشریح جزئیات نشست امروز دادستانی با بانک‌های دولتی و خصوصی، گفت: در این جلسه آقای اژه‌ای قول دادند پرونده مطالبات معوق را شخصاً پیگیری کنند.
کد خبر: ۵۲۹۶۸۳

"بهمن وکیلی" درباره جلسه امروز دادستانی کل کشور با مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی اظهار داشت: در این نشست تمام مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی حضور داشتند اما بنده شخصاً متوجه حضور مسئولان بانک مرکزی نشدم و کسی را ندیده‌ام.

وی با بیان اینکه در نشست مورد اشاره موضوع مطالبات معوق ریشه‌یابی شد، افزود: دلایل ایجاد و افزایش مطالبات معوق و البته مباحث مطرح و مشکلات این حوزه با حضور مدیران عامل بانک‌ها و مسئولان قوه قضائیه مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات درباره راهکارهای مطرح شده در این نشست، تصریح کرد: راهکار واحدی اعلام نشد اما قرار بر این شد که راهکارهایی از سوی بانک‌ها و قوه قضائیه برای کاهش مطالبات معوق ارائه شود که در آینده نزدیک  در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

وکیلی در ادامه به صحبت‌های مطروحه در نشست مذکور از سوی مدیران عامل بانک‌های خصوصی و دولتی اشاره و اضافه کرد: بانکداران در جلسه مذکور انتظارات خود را از قوه قضائیه در خصوص وصول مطالبات معوق مطرح کرده‌اند؛ مسئولان دادستانی قول دادند به صورت ویژه مطالبات معوق را پیگیری کنند.

گزارش بانک‌ها به دادستان درباره بدهکاران دانه درشت بانکی

این مقام مسئول در سیستم بانکی در پاسخ به این سوال که آیا مدیران عامل بانک‌ها مکلف به ارائه گزارشی در خصوص تعداد بدهکاران کلان و میزان تسهیلات معوق شده‌ بودند؟ گفت: قبل از این نشست هم گزارشی را به دادستانی کشور درباره میزان و تعداد بدهکاران بانکی داده بودیم اما امروز هم برخی از بانک‌ها گزارشی را به دادستان دادند.

وی ابراز امیدواری کرد که مطالبات معوق بانک‌ها با کمک قوه قضائیه و مسئولان مربوطه وصول شود و البته تأکید کرد: نیازی به پیگیری قوه قضائیه نیست؛ دستگاه‌های مختلفی از بانک‌ها گزارش مطالبات معوق را خواسته‌اند که آنها هم گزارش‌ها را تحویل داده‌اند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در ارتباط با این سوال که آیا در نشست امروز پرونده 300 بدهکار بانکی که 60 درصد نقدینگی کشور را در اختیار دارند نیز مورد بررسی قرار گرفت؟ افزود: 300 بدهکار بانکی را شخصاً نمی‌شناسم و در جریان اسامی آنها نیستم؛ آقای اژه‌ای اما اشاره‌ای به صحبت‌های رئیس جمهور در اینباره کردند و گفتند هنوز پرونده این افراد در اختیار ما قرار نگرفته است.

وکیلی ضمن تأکید براینکه جلسه امروز بیشتر حول محور بررسی چرایی افزایش معوقات بانکی گذشت، اظهار کرد: آقای اژه ای به مدیران قول داد که پرونده مطالبات معوق را شخصاً بررسی کند و در اینباره هم جلسات دیگری با بانکی‌ها و بدهکاران کلان برگزار خواهد شد تا معوقات بانکی 2 طرفه بررسی شود.

با دعوت معاونت اقتصادی دادستان کل کشور، صبح امروز یکشنبه 24/10/1391 جلسه‌ای با حضور دادستان کل کشور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژیه و 24 مدیرعامل بانک‌های دولتی و خصوصی در دادستانی کل کشور پیرامون موضوع مطالبات غیرجاری بانک‌ها (سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول) برگزار و مسئله مذکور مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است اولین جلسه دادستان کل کشور در این زمینه یکشنبه گذشته، 17 دی‌ماه برگزار شده بود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها