مراسم برترین‌های فوتبال جهان 2012

جایزه پوشکاش به میروسلاو استاچ رسید

میروسلاو استاچ توانست جایزه زیباترین گل سال (جایزه پوشکاش) در سال 2012 را کسب کند.
کد خبر: ۵۲۸۳۰۰

میروسلاو استاچ مهاجم اهل اسلواکی که در تیم فنر باغچه توپ می‌زند، توانست جایزه پوشکاش را از دستان کارلوس والدراما اسطوره فوتبال کلمبیا دریافت کند.

پس از استاچ، فالکائو مهاجم کلمبیایی آتلتیکو مادرید دوم شد و نیمار که سال گذشته این جایزه را به دست آورده بود، سوم شد.

استاچ پس از دریافت این جایزه گفت: می‌خواهم از خانواده‌، دوستان و هم تیمی‌هایم تشکر کنم.

جایزه بازی جوانمردانه به ازبکستان رسید

تیم فوتبال ازبکستان جایزه تیم جوانمرد سال 2012 را کسب کرد.

تیم ملی فوتبال ازبکستان یکی از حریفان تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل توانست در مراسم برترین‌های فوتبال جهان در سوئیس جایزه بازی جوانمردانه را کسب کند.

این جایزه را علی بن الحسین نایب رییس فیفا به سران فوتبال ازبکستان که در این مراسم حاضر بودند اهدا کرد.

این تیم پیش از این در مراسم بهترین‌های آسیا نیز جایزه بازی جوانمردانه قاره را به دست آورده بود.

جایزه ریاست فوتبال سال 2012 به بکن باوئر رسید

فرانس بکن بائر به خاطر تلاش‌‌‌های فراوانش در زمینه توسعه فوتبال جایزه ریاست فیفا (presidential award) در سال 2012 را به خود اختصاص داد.

فرانتس بکن باوئر به خاطر تلاش‌های زیادش در سال 2012 برای توسعه فوتبال بدون انحصاری کردن توانست این جایزه را به خود اختصاص دهد. سال گذشته آلکس فرگوسن سرمربی منچستریونایتد توانسته بود این جایزه را به خود اختصاص دهد.

بلاتر درباره انتخاب بکن باوئر به عنوان جایزه ریاست فیفا گفت: او قلب و روحش را وقف فوتبال کرده است. دانش گسترده او در زمینه فوتبال باعث شده است او به یک کارشناس خبره در زمینه فوتبال تبدیل شود که شهرت و آوازه او در سراسر دنیا پیچیده است. من شخصا کار کردن با او را برای خودم افتخار می‌دانم. دوست دارم در آینده نیز با او کار کنم. بکن باوئر در عرصه بازیگری و مربیگری توانسته به عنوان قهرمانی جام جهانی دست پیدا کند.

خود بکن باوئر پس از رسیدن به این عنوان گفت: در طول سالیان گذشته چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی جوایز زیادی کسب کرده ام اما جایزه ریاست فیفا با بقیه تفاوت زیادی دارد. از سپ بلاتر بابت دادن این جایزه به من تشکر می‌کنم. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها