رئیس اداره سلامت اداره‌ کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خوشبختانه در مدارس مناطق سردسیر بخاری‌های نفتی جمع‌آوری و به جای آنها بخاری‌های برقی استاندارد جایگزین شده است.
کد خبر: ۵۲۷۳۱۱

امید مقیمی‌پور افزود: دستورالعمل استفاده از بخاری‌های استاندارد به همه مدارس استان ارسال شده ‌است و با توجه به بازدیدهایی که توسط کارشناسان انجام شده است، بخاری نفتی در مدارس استان وجود ندارد.

رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: از ابتدای مهر آموزش‌هایی شامل ارائه نکات ایمنی و مقابله با حوادث و همچنین توصیه‌های ایمنی به دانش‌آموزان و کارکنان توسط افراد متخصص داده شده ‌است. این آموزش در سراسر مدارس اجرا شد.‌/‌ ایسنا

کاهش 17 درصدی کشت پنبه در خراسان رضوی

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی از کاهش 17 درصدی کشت پنبه در سال جاری خبر داد.

محمد صبور افزود: میزان سطح زیر کشت پنبه در سال جاری 33 هزار هکتار بوده که نسبت به سال گذشته 17 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با وجود آن که سطح زیر کشت پنبه امسال 17 درصد کاهش داشته، اما عملکرد در کشت در هر هکتار با رشد 220 کیلوگرمی به 2270 کیلوگرم رسیده است.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: تولید پنبه وش استان در سال جاری 75 هزار تن بوده که این مقدار عمدتا در کارخانه‌های پنبه استان تبدیل به پنبه محلوج می‌شود.

وی با اشاره به آب و هوای مورد نیاز برای کشت پنبه، اظهار کرد: به غیر از نقاط سردسیر استان سایر مناطق قادر به کشت پنبه هستند و از 28 شهرستان استان 20 شهرستان از جایگاه ویژه‌ای برای کشت پنبه برخوردار هستند.‌/‌ ایسنا

حل مشکل تامین اعتبار خط دو قطارشهری مشهد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: تامین اعتبار خط دو قطار شهری با همکاری نمایندگان مردم مشهد در مجلس و شهرداری قابل حل است و امیدواریم این مشکل بزودی حل شود.

جواد کریمی قدوسی با اشاره به مشکلات احداث خط یک در گذشته افزود: یکی از مشکلات اساسی در زمان احداث خط یک قطار شهری مشهد، تامین اعتبار بود.

وی با بیان این‌که وجود پیمانکار داخلی، نکته مثبت این پروژه است، افزود: در روند اجرایی خط دو تا اندازه‌ای مشکلات اعتباری وجود دارد که این مهم با همکاری نمایندگان مجلس، مسئولان شهرداری و قطار شهری قابل پیگیری است. ‌ ‌/‌ فارس

سموم کشاورزی عامل شیوع سرطان گوارش در شمال کشور

مسئول کمیته راهبردی انجمن سرطان ایران یکی از دلمسئول کمیته راهبردی انجمن سرطان ایران یکی از دلایل شیوع سرطان دستگاه گوارش بخصوص در نواحی شمال کشور را استفاده بی‌رویه از سموم و کودهای شیمیایی عنوان کرد.

پیام آزاده در مورد تاثیر سموم و کودهای شیمیایی در بروزبیماری سرطان گفت: در این زمینه آمار دقیقی نمی‌توان ارائه داد، اما اثرات سرطان‌زایی سموم، کودهای شیمیایی و آفت‌کش‌ها که به صورت بی‌رویه در کشور استفاده می‌شود ثابت شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این‌که سال‌هاست دیگر کشور‌ها از این سموم استفاده نمی‌کنند و مواد ارگانیک را جایگزین آن کرده‌اند، افزود: در کشورهای پیشرفته استفاده از این سموم ممنوع است و در کشورهای جهان سوم نیز معقولانه وبا اعمال محدودیت استفاده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که سموم آفت کش‌ها و کودهای شیمیایی در حال حاضر به صورت بی‌رویه و غیر علمی به کشور وارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: وقتی این مواد مورد مصرف قرار می‌گیرند براحتی وارد آب می‌شوند و اینها غیر از این‌که درخت‌ها ومیوه‌ها را آلوده می‌کنند باعث آلودگی آب نیز می شوند. /‌ ایلنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها