رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه در 5 هزار کد رشته محل بدون برگزاری آزمون دانشجو می‌پذیرد.
کد خبر: ۵۲۷۱۹۶

بهنوش سلیم بهرامی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود:‌ این کد رشته محل‌ها در همه 521 مرکز دانشگاه پیام نور در سراسر کشور پراکنده و مربوط به همه گروه‌های تحصیلی است.

وی با اشاره به این‌که پذیرش دانشجو در این روش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان است، گفت: ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل از کد رشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور30 تا 40 نفر است و در رشته‌های با متقاضی بالا، سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس معدل مقطع تحصیلی متوسطه داوطلبان اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور افزود: جزئیات مربوط به هر یک از کد رشته محل‌های بدون آزمون این دانشگاه و زمان و چگونگی نام نویسی در این دوره‌ها در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org اعلام می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور زمان آغاز نام نویسی از داوطلبان شرکت در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور و موسسه‌های آموزش عالی غیرانتفاعی را 17 دی اعلام کرد.

حسین توکلی گفت: نام نویسی در این دوره‌ها تا 24 دی ادامه دارد و داوطلبان می‌توانند در گروه یا گروه‌های آزمایشی انتخابی خود در مجموع 50 کد رشته محل را انتخاب و براساس علاقه مندی خود ثبت کنند.

بر اساس مصوبه کارگروه ماده (4) قانون پذیرش دانشجو، از نیمسال دوم سال تحصیلی 91 - 92، پذیرش دانشجو در تعدادی از کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، بدون برگزاری آزمون و براساس سوابق تحصیلی تعریف شده در قانون پذیرش دانشجو مصوب سال 1386 مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها