سخنگوی مرکز مبادلات با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون 5/2 میلیارد دلار ارز مرجع برای واردات دارو پرداخت شده است، گفت: میزان ارز پرداختی برای این بخش طی همین مدت صد میلیون دلار بیشتر از کل سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۵۲۵۵۷۴

صمد کریمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به میزان پرداخت ارز مرجع در 9 ماهه سال جاری برای واردات دارو و اقلام دارویی، اظهار کرد: مطابق با آمار و اطلاعات استخراج شده در دوم دی ماه سال جاری، ارز مرجع پرداختی توسط بانک مرکزی و بانک‌های کشور از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه معادل 5/2 میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: ‌در 9 ماهه سال جاری حدود 893 میلیون دلار ارز مرجع توسط بانک‌ها بابت واردات دارو و اقلام دارویی پرداخت شده و از ابتدای سال تا پایان آذر ماه 6/1 میلیارد دلار برای واردات دارو و اقلام دارویی با همکاری معاونت دارویی وزارت بهداشت تخصیص یافته است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی تصریح کرد: ‌پیش‌بینی می‌شد از 24 آذرماه تا پایان سال یک میلیارد دلار دیگر برای دارو ارز مرجع پرداخت شود اما از 25 تا 30 آذر‌ماه، یک چهارم از این اعتبار یعنی 250 میلیون دلار پرداخت شد.وی ادامه داد: بخش عمده این 6/1 میلیارد دلار ارز مرجع پرداختی توسط بانک مرکزی، در چهار ماه اخیر بوده که تخصیص‌ها با همکاری وزارت بهداشت، به شرکت‌های تائید شده توسط این وزارتخانه، متناسب با رویه‌های ثبت سفارش، بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها