پوشش اولویت 8 کالایی در انتظار ارز

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور گفت: آغاز پوشش اولویت گروه هشت کالایی به روند سریع عرضه ارز وزارتخانه‌ها و شرکت های دولتی در این مرکز بستگی دارد.
کد خبر: ۵۲۲۹۰۷

صمد کریمی با بیان مطلب فوق، افزود: علت تاخیر در تامین ارز گروه هشت کالایی، روند کند فروش ارز وزارتخانه ها، شرکت های دولتی و صادرکنندگان به این مرکز است.

وی با اشاره به بخشنامه جدید بانک مرکزی مبنی بر فروش ارز وزارتخانه و شرکت های دولتی به مرکز مبادلات ارزی، اظهارداشت: منتظر خرید ارز منابع جدید هستیم تا بلافاصله عملیات تامین ارز برای اولویت گروه هشت کالایی و پوشش بیشتر تقاضاها صورت گیرد.

کریمی از پرداخت صد میلیون و 895 هزار دلار برای دانشجویان غیربورسیه و بالاتر در بانک تجارت خبر داد و تصریح کرد: بعد از دریافت اطلاعات از بانک سامان به عنوان بانک عامل دیگر در تامین ارز دانشجویان بورسیه ؛ مبالغ پرداختی این بانک هم اعلام خواهد شد.

وی افزود: بر اساس بخشنامه اخیر بانک مرکزی غیر از تامین ارز دانشجویان، بیماران، مسافران و ماموران دولت،  تخصیص ارز برای مصارف خدماتی 19 گانه نیز آغاز شده است.

کریمی اظهارداشت: بانکها موظفند براساس منابعی که در اختیار دارند خدمات جدید را به نرخ مبادله ای پوشش دهند و در صورت نیاز، کسری ارز خود را از بانک مرکزی خریداری کنند.

وی درباره سقف تامین ارز برای فرصت های مطالعاتی نیز اظهارداشت: همه بانک های عامل موظفند با استناد به مدارک متقاضیان و براساس تشخیص و تایید سازمان‌های تخصصی ، ارز مورد نیاز این گروه خدماتی را  بدون محدودیت تامین کنند.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور افزود: از آغاز فعالیت مرکز مبادلات تاکنون (بیش از دو ماه) تامین ارز برای واحدهای تولیدی  از مرز 10هزار و سیصد مورد گذشته است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها