تلخ

کلاهبرداری به بهانه کمک به یتیمان

کلاهبرداران برای رسیدن به مقاصد شوم خود از هر ترفند و حقه‌ای استفاده می‌کنند. این بار یکی از آنها با سوء‌استفاده از عواطف و احساسات نوعدوستانه طعمه‌هایش دست به کلاهبرداری زد و پرونده‌ای تلخ را در مراجع قضایی استان اصفهان گشود.
کد خبر: ۵۲۱۰۳۲

این فرد کلاهبردار با اجاره کردن دفتری در یکی از مجتمع‌های اداری شهر و به بهانه کمک به ایتام و نیازمندان اقدام به چاپ و توزیع قبوض دریافت وجه به شهروندان می‌کرد و در ازای آن به مردم کارت‌های بهره‌مندی از تخفیفات ویژه می‌داد.

در بررسی‌های تکمیلی انجام شده مشخص شد متصدی این موسسه غیرمجاز، وجوه نقد شهروندان را به نفع خود جمع‌آوری و از این طریق کلاهبرداری می‌کرد. ماموران با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این موسسه غیرمجاز چند بسته قبوض جعلی کمک به ایتام و افراد بی‌سرپرست، یک عدد مهر فاقد مجوز قانونی، تعداد 1129 عدد قلک پلاستیکی و تعداد 500 عدد کارت بهره‌مندی از تخفیفات ویژه کشف و ضبط شد.

در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد و رسیدگی به پرونده او همچنان ادامه دارد. این در حالی است که پلیس به شهروندان توصیه کرده است برای کمک به نیازمندان حتما از طریق قانونی و سازمان‌ها و نهادهای معتبر، رسمی و شناخته شده اقدام کنند تا فرصت برای چنین شیادانی فراهم نشود و آنها در رسیدن به اهداف خود ناکام بمانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها