مهمانپرست:

آمریکاو رژیم صهیونیستی قادربه تهدید ایران نیستند

سخنگوی وزارت امور خارجه بااشاره به شکار پهپاد جاسوسی «اسکن ایگل»آمریکا توسط سپاه پاسداران گفت: به زمین نشاندن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی حاکی از آن است که آمریکا و رژیم صهیونیستی قادر به تهدید ایران نیستند.
کد خبر: ۵۲۰۹۳۰

 به گزارش ایرنا، رامین مهمانپرست در نشستی با دبیران ارشد خبرگزاری ها و روزنامه های پاکستان امروز(جمعه) در محل سفارت ایران در اسلام آباد، افزود: ظرفیت ها و قدرت دفاعی کشور ما به حدی است که مراقب تمام مرزهای خود با استفاده از توانایی های بومی هستیم.

وی تاکید کرد: تجاوز به حریم هوایی ایران به عنوان نقض مقررات بین المللی و تمامیت ارضی کشور ما در سازمان ها و مجامع بین المللی ثبت خواهد شد.

مهمانپرست در ادامه از آمادگی همکاری ایران با کشورهای منطقه با هدف تامین امنیت منطقه خبر داد و افزود: راهکار همگرایی و همکاری های منطقه ای موثرترین راه حل چالش ها و تامین امنیت خواهد بود.

وی در باره اهداف سفر روز جمعه آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان به تهران نیز گفت: برگزاری نشست در سطح سران دو کشور نشانه ارتقای سطح همکاری های دو کشور است.

مهمانپرست ادامه داد: در سفر زرداری به تهران مقامات ارشد دو کشور تصمیمات جدی اتخاذ خواهند کرد که این تصمیمات قطعا نتایج خوبی در تعاملات دو طرف در زمینه های مختلف بویژه اقتصادی و سیاسی خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه تصریح کرد: سفر زرداری به ایران در پی سفر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران به پاکستان برای شرکت در نشست کشورهای در حال توسعه اسلامی (دی 8 ) و اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان و اجرای مفاد این قرارداد خواهد بود.

مشاور وزیر امور خارجه ایران، توافق دو طرف به منظور اعطای تسهیلات ایران نسبت به ساخت خط لوله انتقال گاز در محدوده خاک پاکستان را از دیگر اهداف سفر زرداری به تهران عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها