رییس کارگروه سند راهبردی برنامه ریزی و گسترش علوم حوزه ای - دانشگاهی از نهایی شدن این سند تا پایان پاییز امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۱۸۴۴۷

حجت الاسلام علی معصومی امروز در نشست مطبوعاتی اظهار داشت:80 درصد کار تهیه سند راهبردی برنامه ریزی و گسترش علوم حوزه ای - دانشگاهی انجام گرفته و در شورای عالی برنامه ریزی طرح شده که با پاسخگویی به سوالات وارده بر آن، نهایی خواهد شد.

وی به سابقه فعالیت گروه برنامه ریزی و گسترش علوم حوزه ای - دانشگاهی از اواخر سال 1385 اشاره کرد و گفت: این گروه با شش کارگروه آغاز به کار کرد و بعد از یک دوره سه ساله، با چهار کمیته تخصصی و یک کارگروه سند راهبردی به کار خود ادامه داد.

به گفته معصومی، هم اکنون گروه برنامه ریزی و گسترش علوم حوزه ای - دانشگاهی با چهار کمیته علوم اجتماعی و علوم انسانی، علوم قرآن و حدیث، علوم عقلی و فقه و حقوق فعالیت می کند.

وی درمورد حاصل فعالیت این کمیته ها توضیح داد: تاکنون این گروه، 120 برنامه درسی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، تهیه و تولید و یا بازنگری و اصلاح کرده است و 25 برنامه دیگر را در دست تهیه دارد.

عضو گروه برنامه ریزی و گسترش علوم حوزه ای - دانشگاهی ادامه داد: از مجموع این برنامه ها، 10 مورد مربوط به مقطع کارشناسی، 54 برنامه در مقطع کارشناسی ارشد و 56 برنامه در مقطع دکتری بوده است.

معصومی خاطرنشان کرد: برنامه های در دست تهیه نیز برای هر دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت مشترک تعریف شده و تا پایان آذرماه امسال به شورای عالی برنامه ریزی تحویل خواهد شد.

وی هدایت فرآیند تاسیس و گسترش رشته های علوم انسانی در حوزه های علوم دینی و الهیات و معارف اسلامی در مراکز آموزش عالی کشور و ایجاد انسجام میان این مراکز را مهم ترین ماموریت کمیته برنامه ریزی و گسترش علوم حوزه ای - دانشگاهی عنوان کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها