غارنشینان ایلام به ساماندهی نیاز دارند

در حالی که دولت وعده ساماندهی غارنشینان و مناطق کپرنشین ایلام را داده بود، ولی متاسفانه این اقشار محروم هنوز از بی‌توجهی‌ها رنج می‌برند.
کد خبر: ۵۱۶۱۱۶

هم اکنون عده‌ای از مردم استان ایلام در مناطق شهرستان دره‌شهر و شهرستان شیروان چرداول در محرومیت زیادی به سر می‌برند، چراکه عده‌ای از آنها در غار و عده‌ای به حالت کپری زندگی خود را می گذرانند.

‌یک کارشناس حوزه مسائل اجتماعی استان ایلام در این باره به مهر گفت: مردم روستاهای تخته نرم، کل‌آباد، کوه‌نشینی، لودر، مهواز و گرمیشان بخش ماژین از توابع شهرستان دره‌شهر به صورت غارنشینی و چادرنشینی زندگی می‌کنند.

محمد اکبری افزود: این در حالی است که در سایر مناطق استان ایلام روستاییانی هستند که شرایط مناسبی ندارند و به صورت چادرنشینی و کپرنشینی و ساختمان‌های گلی و سنگی زندگی می‌کنند.‌ وی افزود: مردم روستاهای گل دره، چال‌خشک، میدر، باغ، شاران، سیرین بالا و پایین و بان کلا از جمله روستاییانی هستند که در منطقه پیازآباد منطقه هلیلان از توابع شهرستان شیروان چرداول در شرایط بسیار نامناسبی زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: گرچه دولت اخیرا قدم‌های مثبت و قابل توجهی در جهت حل مشکلات آنها برداشته، ولی کافی نبوده و متأسفانه این خانواده‌ها از امکانات اولیه زندگی محروم هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها