فرمانده نیروی هوافضای سپاه: در صورت توجه نکردن دشمنان به ‌اخطارها واکنش ما شدیدتر خواهد شد

آخرین دستاورد پدرموشکی ایران رونمایی می‌شود

مراسم اولین سالگرد شهادت سردار سرلشگر حسن تهرانی‌مقدم دیروز در حالی با حضور فرماندهان ارشد نظامی کشورمان برگزار شد که فرمانده سپاه پاسداران از آزمایش نهایی پروژه نظامی این شهید در آینده نزدیک خبر داد و فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز جزئیاتی را از واکنش پدافند هوایی ایران به جاسوسی پهپاد آمریکایی بیان کرد.
کد خبر: ۵۱۵۷۷۷

فرمانده کل سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بزودی آزمایش نهایی موشک ماهواره‌بر با توانایی حمل یکصد کیلوگرم سوخت جامد که در مدار ژئو قرار می‌گیرد، انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری دیروز در حاشیه نخستین سالگرد شهدای غدیر و سرلشگر شهید تهرانی‌مقدم افزود: ساخت این موشک ماهواره‌بر پس از شهادت این شهید توسط متخصصان سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی تکمیل شده و بزودی آزمایش نهایی آن صورت می‌گیرد. وی ضمانت موفقیت راه شهیدان را خون پاک آنها دانست وگفت: ریخته شدن خون شهدا موجب سرعت گرفتن برای رسیدن به قله‌های علمی بدون هر گونه وقفه‌ای شده است.

فرمانده کل سپاه‌پاسداران در پاسخ به سوالی درباره پرتاب موشک به مدار ژئو با توانایی حمل یکصد کیلو سوخت جامد و ادعاهای دشمنان بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران بنا به اقتضائات و نیازهای خود اقدام به برآورده کردن نیازهایش می‌کند و در هر زمینه‌ای که احتیاج داشته باشد، پیشروی‌های لازم را خواهد داشت و البته در این میان، شاید ادعاهایی نیز از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی مطرح شود.

سرلشگر جعفری گفت: موشک ماهواره‌بر، آخرین محصول شهید تهرانی مقدم به شمار می‌رود که با تلاش ادامه‌دهندگان راه وی، آماده شده و رونمایی خواهد شد.

وی افزود: شهید تهرانی‌مقدم هنگام شهادت یکی از دستاوردهای سازمان خودکفایی سپاه را در مرحله آزمایش قرار داده بود که پس از شهادت ایشان این پروژه به همت و اراده دانشمندان و متخصصان همسنگر وی ادامه یافت و با انجام آخرین تست در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

فرمانده کل سپاه‌پاسداران ادامه داد: طرح‌هایی که محصول اندیشه و تلاش شهید تهرانی‌مقدم است همچنان با روحیه جهادی و مصمم متخصصان مجموعه سازمان خودکفایی سپاه در حال پیگیری است و به صورت تدریجی اجرایی شدن آنها به اطلاع ملت ایران خواهد رسید.جعفری گفت: این اقدامات به ارتقای بیش از پیش توان بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور خواهد انجامید و در نهایت موجب شادی روح شهدای غدیر خواهد شد.

لازم به یادآوری است، ماهواره‌های موجود روی مدار ژئو در فاصله 35 هزار و 786 کیلومتر از سطح زمین قرار دارند و سرعت حرکت آنها به گونه‌ای است که همانند حرکت وضعی زمین در مدت 24 ساعت به دور زمین می‌چرخند و هیچ‌گونه تغییری در محل استقرار خود ندارند. در نتیجه ایستگاه‌های زمینی به طور ثابت و مداوم با ماهواره در ارتباط هستند. امروزه بیشتر ماهواره‌های ارتباطی روی مدار ژئو قرار دارند، زیرا ماهواره‌های روی این مدار توانایی پوشش یک‌سوم سطح زمین را دارند.

جزئیات واکنش پدافند هوایی ایران به جاسوسی پهپاد آمریکا

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار تهرانی‌مقدم و سایر شهیدان حادثه انفجار پادگان ملارد در جمع خبرنگاران با اشاره به خبرهای اخیر در خصوص شلیک جنگنده‌های ایران به پهپاد آمریکایی گفت: پهپاد آمریکایی در اطراف جزیره خارک در حال گشتزنی برای جمع‌آوری اطلاعات درخصوص اهداف نظامی و همچنین اطلاعات اقتصادی، مسائل نفتی و تردد نفت‌کش‌ها بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: این هواپیما که در سواحل جنوبی کشور درحال گشتزنی بود با عکس‌العمل بموقع پدافند هوایی ما روبه‌رو شد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ما این پهپاد در حال جمع‌آوری اطلاعات و به یک معنا در حال جاسوسی بود.

سردار حاجی‌زاده افزود: قبلا نیز به آنها اخطار داده شده بود و در این مرحله با پرواز جنگنده‌های ما و شلیک به سمت آنها اخطار شدیدتری دریافت کردند.

وی گفت: طبیعی است که ما از منافع خودمان کوتاه نمی‌آییم و خط قرمزهایی داریم که آمـــریکایی‌ها باید آن را بفهمند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران افزود: اگر این‌گونه تحرکات تکرار شود حتما با آن برخورد می‌شود که در صورت توجه نکردن اخطارهای ما شدیدتر خواهد شد.

سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه نیز درباره خبر شلیک ایران به پهپاد آمریکایی گفت: پهپاد آمریکایی به حریم جمهوری اسلامی ایران وارد شده بود و نیروهای پدافند ایران وظیفه خود را بخوبی انجام دادند، طبیعی است که در آینده نیز اگر آمریکایی‌ها چنین اقدامی کنند، نیروهای مسلح واکنش نشان خواهند داد.

جانشین فرمانده کل سپاه نیز در حاشیه این مراسم با بیان این‌که اسنادی داریم که پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران وارد شده بود، گفت: ما قوانین بین‌المللی را خوب می‌دانیم و با هیچ پرنده‌ای که خارج از مرزهای ما باشد، برخورد نمی‌کنیم.

صفوی: ایران پیشنهاد آمریکا برای خط قرمز تلفنی تهران ـ واشنگتن را نپذیرفت

مشاور ویژه مقام معظم رهبری نیز که در این مراسم حضور داشت در جمع خبرنگاران با بیان این‌که هیچ عامل بیگانه‌ای در حادثه انفجار پادگان ملارد که باعث شهادت سردار تهرانی‌مقدم و یارانش شد دخالت نداشته و شهادت شهید تهرانی‌مقدم تنها یک حادثه بوده است، افزود: من به عنون یک فرد مطلع از این موضوع با اطمینان عرض می‌کنم که این یک حادثه بود و عناصر نفوذی در این حادثه هیچ دخالتی نداشتند.

سردار سرلشگر سیدیحیی رحیم‌صفوی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پیشنهاد خط مستقیم قرمز تلفنی بین ایران و آمریکا عملی می‌شود، گفت: این موضوع را خود ایران رد کرده و این تلفن قرمز ارتباطی را ایران نپذیرفته است.اولین مراسم سالگرد شهید تهرانی‌مقدم و شهدای غدیر عصر دیروز در حسینیه پادگان ولیعصر سپاه محمدرسول‌الله(ص) با حضور فرماندهان ارشد سپاه برگزار شد.

رضایی: سیستم موشکی و پدافندی ایران در وضع بسیار خوبی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در جمع خبرنگاران گفت: سیستم موشکی و پدافندی ایران در وضع خوبی است و پهپادهای ایرانی صدها کیلومتر برد دارد.

به گزارش فارس، محسن رضایی گفت: تهرانی مقدم جزو فرماندهان کم نظیر ما در دفاع مقدس بود.

وی درخصوص توانمندی نظامی ایران اظهار کرد: سیستم‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران از دوران جنگ تا امروز مرتب در حال پیشرفت است و هر روز سیستم‌های جدیدی را به دست می‌آوریم.

رضایی تاکید کرد: امروز پهپادهای ایران صدها کیلومتر برد دارد و قادر است اطلاعات و تحقیقات خوبی داشته باشد. همچنین سیستم موشکی و پدافندی ما در وضع بسیار خوبی است.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما در بعد سیاسی، امنیتی و دفاعی از سند چشم‌انداز عقب نیستیم و فقط مسئولان باید در حوزه معیشتی مـــردم عقب ماندگی را از بین ببرد.

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بـــر ادعای آمـــریکا بر​مقابله ایران با پهپاد آمریکایی در خارج از مرزهای کشورمان گفت: اگر خارج از مرزهای ایران بود مسئولان ما بصراحت اعلام می‌کردند ما باید به نیروهای مسلح‌مان اطمینان داشته باشیم.

وی درخصوص قرارداد نظامی آمریکا و عربستان گفت: آمریکا با این کارها به دنبال این است که ناامنی را در منطقه پایدار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها