امارات برای حفاظت از دستگاه های حکومتی در برابر اعتراضات داخلی، نیروهای شرکت بدنام "بلک واتر" را به خدمت گرفته است.
کد خبر: ۵۱۵۷۳۰

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه در امارات اعلام کردند مسئولیت حفظ امنیت زندان الوثبه در ابوظبی و برخی از ساختمان های دولتی دیگر به شرکت امنیتی آمریکایی بلک واتر واگذار شده است.

سایت "الوطن" تأکید کرد، روزنامه نیویورک تایمز سال گذشته افشا کرده بود که شیخ محمد بن زاید ولیعهد دبی برای تشکیل یک گردان 800 نفره از نیروهای بیگانه در امارات، از مؤسس شرکت امنیتی آمریکایی بلک واتر کمک گرفته است.

این روزنامه همچنین به اسنادی اشاره کرده بود که نشان می داد شرکت "لاریک پرینس" این یگان را در مقابل دریافت مبلغ 529 دلار از امارات تأسیس خواهد کرد.

هدف از تشکیل این یگان، سرکوب شورش های داخلی، انجام عملیات ویژه و حمایت از خطوط نفتی بین المللی و آسمانخراش ها در مقابل حملات خواهد بود.

نیویورک تایمز خاطر نشان کرده بود که تصمیم به کمک گرفتن از یگانی متشکل از نیروهای بیگانه، قبل از آغاز موج اعتراضات مردمی در کشورهای عربی اتخاذ شده است.

نیویورک تایمز، به نقل از یک مسئول امریکایی آگاه از جرئیات برنامه مذکور می نویسد: کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و به ویژه امارات، فاقد تجربه نظامی فراوان هستند و به همین دلیل درخواست کمک آنها از کشورهای دیگر امری منطقی است.

این روزنامه افزود: سخنگوی وزرات امور خارجه تصریح کرده است شرکت بلک واتر، در سال 2010 به علت آموزش دادن بدون مجوز نیروهای بیگانه به پرداخت 42 میلیون دلار محکوم شده است.

نیویورک تایمز به نقل از دست اندرکاران سابق این پروژه و شماری از مسئولان آمریکایی اعلام کرده است نیروهای مورد نیاز از کلمبیا، افریقای جنوبی و سایر کشورها از آغاز سال 2010 به بعد به اردوگاههای آموزشی در امارات منتقل شده اند و شماری از بازنشستگان ارتش امریکا و افرادی از نیروهای عملیات ویژه آلمان، انگلیس و فرانسه اقدام به دادن آموزش به آنها می کنند.

نیویورک تایمز می افزاید: شیخ محمد بن زاید بر عدم استفاده از نیروهای مسلمان در تشکیل یگان مذکور تأکید داشته و اظهار داشته است که دلیل این امر، قابل اعتماد نبودن آنها در سرکوب و کشتار هم کیشانشان است.

نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه می افزاید: محمد بن زاید شخصا درباره این قرارداد مذاکراتی انجام داده است و شماری از مسئولان اماراتی پیشنهاد داده اند در صورت موفقیت گردان تشکیل شده، شمار این نیروها افزایش و ساختار آنها از یگان به لشکری چند هزار نفری تغییر یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها