معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: بدهی ما به پیمانکاران برق به کمتر از هزار میلیارد تومان کاهش یافته است که آن هم شامل بدهی‌های جاری است در نتیجه معوقه‌ای در پرداخت‌ها نداریم.
کد خبر: ۵۱۳۵۶۰

محمد بهزاد در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه میزان از طلب پیمانکاران برق تسویه شده است، به جام‌جم گفت: بیشتر بدهی پیمانکاران برق در مجموعه وزارت نیرو به میزان حدود 20 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و در مجموعه برق نیز مقدار زیادی از بدهی‌ها به سیستم بانکی و همچنین پیمانکاران در سال گذشته تسویه شده است.

وی در حالی از کاهش بدهی‌ها به پیمانکاران برق ابراز خشنودی می‌کند که چندی پیش رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که وزارت نیرو نباید از کاهش بدهی‌های خود به پیمانکاران برق خوشحال باشد؛ چرا که تعریف نشدن پروژه جدید برق برای بخش خصوصی دلیل کاهش مطالبات پیمانکاران برق بوده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در ادامه گفت‌وگویش با جام‌جم اظهارداشت: ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور 67 هزار مگاوات است که با چنین ظرفیتی در منطقه رتبه اول و در جهان رتبه 15 را در تولید برق از آن خود کرده‌ایم.

به گفته بهزاد، در حال حاضر ایران جزو تولیدکنندگان عمده برق است که با تمام کشورهای همسایه تبادل برق دارد.

او با اشاره به این‌که در سال گذشته 8.7 میلیارد کیلو وات ساعت برق صادر شده است، گفت: در سال جاری نیز تا پایان شهریور بیش از 50 درصد به صادرات برق اضافه شده است، اما در نیمه دوم سال میزان صادرات برق کمتر خواهد بود.

وی افزود: صادرات برق تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 43 درصد افزایش داشته است ضمن آن‌که این آمادگی وجود دارد تا ده هزار مگاوات صادرات برق افزایش یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که در سال حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در جهت کاهش هزینه‌های برق واحدهای صنعتی چه اقداماتی صورت گرفته است، تصریح کرد: بر اساس مصوبه‌ای که در دولت انجام شده است برای حمایت از بخش تولید، متوسط قیمت برق در محل‌های صنعتی کمتر از متوسط نرخ کل است، همچنین در بخش برق کشاورزی نیز این هزینه بسیار پایین است به طوری‌که به‌ازای هرکیلو وات ساعت هزینه برق هشت تومان حساب می‌شود که این میزان 10 درصد قیمت واقعی برق هم نمی‌شود.

معاون وزیر نیرو همچنین دراین‌باره که آیا قیمت برق افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر برنامه خاصی برای افزایش قیمت برق نداریم. در واقع برنامه‌های افزایش قیمت برق از طریق برنامه‌های هدفمندی یارانه‌ها اتفاق می‌افتد که در مرحله اول اجرای این برنامه قیمت برق به طور متوسط به 43 تومان به ازای هر کیلو وات ساعت رسید و قرار بود در مرحله دوم هدفمندی نیز قیمت برق متناسب با آن افزایش یابد که فعلا به تاخیر افتاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها