فرانسه به انتقام می‌اندیشد، اسپانیا به قدرت‌نمایی

فرانسه امشب در شرایطی در راه انتخابی جام جهانی در مادرید مقابل اسپانیا قرار می‌گیرد که فاتح یورو 2012 که در یک چهارم نهایی خروس‌ها را با دو گل ژابی آلونسو روانه پاریس کرد، به این راحتی اجازه نفس کشیدن به هیچ حریفی را نمی‌دهد.
کد خبر: ۵۰۹۷۳۹

پیکارهای مقدماتی جام جهانی امروز و امشب در قاره‌های مختلف در حالی پیگیری می‌شود که در قاره سبز جدال حساس اسپانیا و فرانسه در گروه نهم این رقابت‌ها، دیگر بازی‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. در حالی که فوتبالدوستان نیم نگاهی به نتایج بازی‌های حساسی چون ایتالیا ـ دانمارک، لهستان ـ انگلیس، آلمان ـ سوئد، پرتغال ـ ایرلند شمالی و رومانی ـ هلند دارند، ورزشگاه ویسنته کالدرون مادرید صحنه زورآزمایی تیم رویایی «ویسنته دل بوسکه» با شاگردان «دیدیه دشان» است. جایی که همچون یورو 2012 حضور ستارگان تکنیکی چون فرانک ریبری، سمیرنصری و کریم بنزما در ترکیب فرانسه و تیم یکدست اسپانیا با مردانی چون ژاوی، اینیستا، آلونسو و سیلوا می‌تواند یک فوتبال چشم نواز را تقدیم بینندگان تلویزیون کند. دیداری که برای فرانسوی‌ها جنبه انتقامی دارد و به طور طبیعی برای خروس‌ها آسان نخواهد بود.

فرانسه گرچه در آخرین بازی خود یک بر صفر گرجستان را در چارچوب این رقابت‌ها شکست داد، اما باخت ناباورانه یک ـ صفر این تیم مقابل ژاپن در دیدار دوستانه، دشان را بر آن داشت به شاگردانش هشدار دهد مقابل اسپانیا لحظه‌ای دچار غفلت نشوند. این دیدار از آن جهت حائز اهمیت است کــه صدرنشین گـــــروههای نه گانه به طور مستقیم بلیت برزیل را دریافت می‌کند و دو دیدار مستقیم اسپانیا و فرانسه با توجه به ضعیف بودن دیگر تیم‌های گروه می‌تواند سرنوشت تیم صعودکننده را مشخص کند.

آرژانتین در اندیشه حفظ صدرنشینی

آرژانتین، پیشتاز 17 امتیازی رقابت‌های انتخابی آمریکای جنوبی هم بامداد چهارشنبه با لیونل مسی، ستاره بی‌چون و چرای خود و با تکیه بر نفراتی چون آگوئرو، هیگواین و میلیتو به مصاف میزبان خود شیلی می‌رود؛ آن هم در شرایطی که شیلی با 12 امتیاز در رده پنجم این رقابت‌ها قرار دارد و برای باقی ماندن در کورس صعود دست‌کم به یک امتیاز این بازی نیاز دارد، اما آیا شیلیایی‌ها می‌توانند مسی و هم‌تیم‌هایش را مهار کنند؟این در حالی است که برزیل، میزبان رقابت‌های جام جهانی امشب در دیداری دوستانه به مصاف ژاپن می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها