بیست و ششمین نبرد تاریخی ایران و کره‌جنوبی در حالی سه‌شنبه شب در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که تیم ایران برای پیروزی، بالا بردن شانس صعودش به جام جهانی و آشتی ملی مقابل حریف مطرح خود به میدان می‌رود.
کد خبر: ۵۰۸۸۹۴

هفته پنجم و پایانی دور رفت از مرحله چهارم و نهایی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا فردا سه‌شنبه با برگزاری چهار دیدار در غرب آسیا پیگیری می‌شود که قطر میزبان دو دیدار از گروه‌‌های دوگانه است.

ایران - کره‌جنوبی؛ نبردی با قدمت 54 ساله

فوتبال ملی ایران به خاطر کسب چهار امتیاز از سه بازی گذشته خود در مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در بحران نتیجه‌گیری قرار دارد.

شاگردان کارلوس کی‌روش پس از باخت تلخ برابر لبنان، در آخرین دیدارشان در دور رفت این رقابت‌ها در نبردی سنتی مقابل کره‌جنوبی صف‌آرایی می‌کند، مسابقه‌ای که پیروزی در آن و کسب سه امتیاز حیاتی، آرامش را به فوتبال ملی ایران تقدیم می‌کند.

ایرانی‌ها که خاطرات شیرینی از تقابل با تیم ملی کره‌جنوبی دارند، از پیروزی برای رسیدن به فینال بازی‌های آسیایی با گل مرحوم قایقران تا «شش تایی» کردن کره و اشک‌های مربی این تیم روی نیمکت، سه‌شنبه شب در حالی برابر شاگردان «چوی کانگ - هی» به میدان می‌روند که در چهار مسابقه رسمی گذشته خود برابر این تیم شکست‌های تلخی را تجربه کرده‌اند.

پس از باخت در ضربات پنالتی برابر کره ‌جنوبی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های 2007، تیم ملی ایران در دوره گذشته مسابقات انتخابی جام جهانی هم با تساوی مقابل این تیم در سئول در روز آخر از صعود به جام جهانی بازماند و در آخرین رویارویی دو تیم هم در جام ملت‌های 2011 قطر مغلوب کره شد تا از صعود به جمع چهار تیم پایانی جام محروم شود.

اما جریان بازی سه‌شنبه شب با دیدارهای گذشته بسیار متفاوت است و نبردی است برای اعاده حیثت ملی ‌پوشان و کادر فنی پرتغالی، بالا بردن شانس صعود به جام جهانی و در نهایت آشتی ملی.

در این شرایط مردان «کی‌روش» امیدوارند ضمن حفظ رکورد شکست ناپذیری برابر کره در «جهنم آزادی»، پس از حدود 2159 روز این تیم مطرح آسیا را در دیداری رسمی مغلوب کنند.

در این بازی که همه ایران پشت سر تیم ملی کشورشان هستند و به احتمال زیاد 100 هزار تماشاگر مشتاق به ورزشگاه آزادی خواهند آمد، مردان سرمربی پیشین تیم ملی پرتغال می‌دانند در صورتی پیروزی، پایان باشکوهی را برای ناکامی‌های گذشته خود در دور رفت مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا رقم می‌زنند و روی کاغذ به جام جهانی نزدیک‌تر خواهند شد.

آنها که با شکست برابر لبنان شانس دیگر مدعیان گروه A مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا را برای صعود مستقیم به جام جهانی بیشتر کردند، خودشان می‌تواند گره کور این گروه را با کسب سه امتیاز این بازی باز کرده و اجازه ندهند کره ‌جنوبی دست نیافتنی‌تر شود.

هرچند امروز شرایط کره‌جنوبی بهتر است زیرا با توجه به صدرنشینی و بازیکنان لژیونر و آماده‌ای که دارد، به فکر ثبت رکوردی تاریخی در ورزشگاه آزادی است اما تیم ایران هم با رفع کامل مصدومیت اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، خسرو حیدی و آندرانیک تیموریان و اضافه شدن بازیکنانی از جمله قوچان‌نژاد و امید نظری با چهره‌ای متفاوت‌ و قدرتمند‌تر از گذشته به میدان خواهد رفت.

با توجه به این مسئله، بازیکنان ایران هم می‌خواهند روزی به یادماندنی دیگری را برای فوتبال کشور در رقابت با کره‌جنوبی رقم برنند و این بازی را به خاطرات خوش فوتبال تبدیل کنند. در نهایت هم مراسم آشتی کنان مردم با فوتبال را در جشنی 100 هزار نفری برگزار کنند.

قطر - ازبکستان؛ نبرد برای رده دوم

مردان «پائولو اوتوری» پس از تساوی در ورزشگاه 100 نفری آزادی و استراحت در هفته گذشته، در این بازی به مصاف قوی‌ترین تیم آسیای میانه می‌روند که در هفته‌های گذشته انتظارات را برآورده نکرده‌اند.

پیروزی قطر در این بازی خانگی، اگر با پیروز نشدن ایران برابر کره‌جنوبی همراه شود، این تیم عربی را در پایان دور رفت از مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا به رده دوم گروه A می‌رساند.

ازبکستانی‌ها هم امیدوارند با برتری برابر حریف پرنوسان خود که در آخرین بازی خانگی شکست تلخی مقابل کره‌جنوبی را تجربه کرده و شکست ایران برابر کره، به رده دوم این گروه صعود کنند.

عمان - اردن؛ ادامه شگفتی یا مدعی شدن

اردن تیم دوم این گروه که چین را در مرحله گذشته حذف کرد، پس از پیروزی ارزشمند هفته گذشته برابر استرالیا امروز بالاتر از تیم‌های عراق و استرالیا ایستاده و برای حفظ این جایگاه ارزشمند تنها به برتری برابر عمان در ورزشگاه سلطان قابوس می‌اندیشند البته عمانی‌ها هم این شانس را دارند که با پیروزی در این بازی بالاتر از اردن در جدول رده‌بندی قرار بگیرند و شانس صعودشان به مرحله بعدی را افزایش دهند.

عراق - استرالیا؛ جنگ برای اعاده حیثیت

نتایج غیرمنتظره دو تیم عراق و استرالیا در دیدارهای گذشته مقدماتی جام جهانی، حساسیت این مسابقه را به مراتب بیشتر کرده است.

عراق که به دلیل مسائل امنیتی هنوز اجازه میزبانی این مسابقات را بدست نیاورده، در زمین بی‌طرف قطر، میزبان استرالیاست و برای جبران ناکامی‌های گذشته و رسیدن به آرامش تنها به سه امتیاز بازی فکر می‌کند.

در نقطه مقابل، استرالیا «هوله‌گر اوسیک» که روزهای سختی را سپری می‌کند، در دومین دیدار خارج از خانه باید عراق را شکست دهد تا از این بحران فرار کند اما در صورت ادامه ناکامی‌، حتی شانس صعود مستقیم استرالیایی ‌ها به جام جهانی کمرنگ می‌شود.

برنامه دیدارهای هفته پنجم و پایانی دور رفت از مرحله چهارم و نهایی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا و جداول رده‌بندی گروه‌های دوگانه این رقابت‌ها به شرح زیر است:

سه‌شنبه - 25 مهر

گروه A:
قطر - ازبکستان، ساعت 15:55، ورزشگاه السد دوحه
ایران - کره‌جنوبی، ساعت 20، ورزشگاه آزادی تهران

جدول رده بندی گروه A:

تیم بازی برد تساوی باخت گل‌زده گل‌خورده تفاضل امتیاز
1- کره‌جنوبی 3 2 1 - 9 3 6+ 7
2- ایران 3 1 1 1 1 1 0 4
3- قطر 3 1 1 1 2 4 2- 4
4- لبنان 4 1 1 2 2 5 3- 4
5- ازبکستان 3 - 2 1 3 4 1- 2

گروه B:
عمان - اردن، ساعت 16:30، ورزشگاه سلطان قابوس مسقط
عراق - استرالیا، ساعت 17:45، ورزشگاه العربی دوحه (مهر)

جدول رده بندی گروه B:

تیم بازی برد تساوی باخت گل‌زده گل‌خورده تفاضل امتیاز
1- ژاپن 4 3 1 - 11 1 10+ 10
2- اردن 3 1 1 1 3 8 5- 4
3- عراق 3 - 2 1 2 3 1- 2
4- استرالیا 3 - 2 1 2 3 1- 2
5- عمان 3 - 2 1 1 4 3- 2

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها