سرمربی تیم فوتبال دختران زیر 19 سال:

ایران می‌تواند جزو 5 تیم برتر آسیا باشد

مریم ایراندوست با وجود همه موفقیت‌هایی که در فوتبال بانوان به دست آورده است هنوز هم زیر سایه پدرش قرار دارد و حتی خودش هم به این موضوع اعتراف می‌کند که بدون حمایت‌های پدرش (نصرت ایراندوست) نمی‌توانست در فوتبال بانوان به مربی موفقی تبدیل شود.
کد خبر: ۵۰۶۱۱۰

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال که به طور همزمان، هدایت تیم لیگ برتری ملوان بندر انزلی را هم به عهده دارد در حال حاضر تمرکز خود را روی تیم باشگاهی‌اش قرار داده است که البته در این راه از مشورت‌های پدرش هم بهره می‌گیرد. تیم ملوان بندر انزلی در دو هفته‌ای که از لیگ برتر فوتبال بانوان سپری شده با دو پیروزی پرگل نشان داده بار خود را برای قهرمانی بسته است.

البته ملوانی‌ها برای رسیدن به عنوان قهرمانی، سد محکمی به نام شهرداری بم را پیش روی خود می‌بینند که تنها رقیب آنها برای تصاحب عنوان قهرمانی است و مریم ایراندوست به عنوان سکاندار اصلی انزلی‌چی‌ها ماموریت دارد تیمش را در این رقابت سخت و دشوار به سر منزل مقصود برساند. گفت‌وگوی «جام‌جم» با سرمربی پرکار ملوان بندر انزلی پیش روی شماست.

از پیروزی پر گلی که در هفته دوم لیگ برتر به دست آوردید بگویید. زدن 11 گل به هیات ارومیه برای شما قابل پیش‌بینی بود؟

پیروزی را پیش‌بینی می‌کردیم، اما نه این پیروزی پر گل را. ما مدعی قهرمانی هستیم و هیچ چیز برای ما دور از انتظار نیست. رقیب اصلی ما شهرداری بم است. تیم بم متشکل از بازیکنان فوق‌العاده‌ای مانند مریم رحیمی، فاطمه ارژنگی و.. است و اصلا باید بگویم بهترین بازیکنان غرب آسیا در این تیم جمع شده‌اند که مهار‌کردن آنها کار بسیار مشکلی است. ملوان شاید به اندازه بم ستاره نداشته باشد، اما بدون توجه به نام‌ها و ستاره‌ها به کار خود ادامه می‌دهد. ما هم به اندازه خودمان بازیکن داریم و حتی نیمکت‌نشینان ما هم جزو بهترین‌های فوتبال ایران هستند. ما قدم به قدم جلو می‌رویم و امیدواریم به عنوان مدعی قهرمانی باشیم.

ولی در مورد تیم ملوان هم گفته می‌شود در کنار بم، پرستاره‌ترین تیم لیگ برتر فوتبال بانوان است و این‌طور نیست که آنها بیشتر از شما ستاره داشته باشند؟

نه، ما به اندازه ملوان ستاره نداریم. بازیکنان ما چندان اسم و رسم دار نیستند و شاید فقط دروازه‌بان ما یعنی زمرد سلیمانی در حد و اندازه‌های یک ستاره بنام و مطرح باشد. همه بازیکنان ما بومی هستند و ما اصلا نیازی به ستاره نداشتیم، چرا که خودمان به اندازه کافی ستاره داریم. می‌توانم تیم‌های دیگری را نام ببرم که ستاره‌های زیادی دارند، ولی در این دوهفته‌ای که از لیگ سپری شده، نتایج خوبی نگرفته‌اند.

شاید یکی از امتیازات ملوان این باشد که حمایت مالی قابل توجهی پشت سرش وجود دارد، در صورتی که این شرایط برای سایر تیم‌ها وجود ندارد. این را که دیگر قبول دارید. درست است؟

این موضوع را کتمان نمی‌کنم. ملوان با حضور هدایتی و درودگر موقعیت مناسبی از همه لحاظ دارد که موضوع مالی یکی از همین ابعاد است. حمایت این افراد، انگیزه بازیکنان را بسیار بالا برده و کار ما را راحت‌تر کرده است. ملوان علاوه بر بهره‌گیری از این شرایط خوب مالی از تجربه قابل توجهی هم برخوردار است.

زمین نامرغوب ملوان باعث انتقادهای بسیار زیاد سایر مربیان لیگ شده است و حتی آن را دلیل شکست تیم خود در انزلی می‌دانند. با آنها موافقید؟

بهترین زمین لیگ برتر را داریم. این انتقادها در حال حاضر بیشتر از سوی استقلالی‌ها عنوان می‌شود، چرا که در هفته نخست با هشت گل مغلوب ما شدند. آنها تازه به لیگ برتر آمده اند و زمین تیم‌های دیگر را ندیده‌اند که درباره زمین ملوان این‌گونه اظهار نظر می‌کنند. اگر آنها چند هفته دیگر در لیگ بازی کنند و زمین تیم‌های دیگر را ببینند نظرشان عوض می‌شود. البته ما درخواست چمن مصنوعی داده‌ایم تا کیفیت زمین بازی‌مان را حتی بالاتر هم ببریم. هیچ‌کدام از مربیان نباید زمین مارا دلیل شکست خود عنوان کنند.

از تیم ملی زیر 19 سال چه خبر؟ از برنامه‌های جدید این تیم بگویید.

با این‌که در این دوهفته تمرکز من بیشتر روی ملوان بوده، اما اکنون باید فقط به تیم ملی فکر کنم. اردوی جدید ما آغاز شده است که ما در این اردو ده جلسه تمرین برگزار خواهیم کرد. در جریان این اردو قرار است یک بازی تدارکاتی با تیم منتخب گیلان برگزار کنیم.

در حال حاضر چند نفر در اردو حضور دارند؟

27 بازیکن در اردوی تیم ملی به سر می‌برند که ما برای معرفی ترکیب نهایی جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا نام چهار بازیکن را خط خواهیم زد.

حضور همزمان در تیم ملی زیر 19 سال و ملوان بندر انزلی به عنوان سرمربی برای شما مشکل‌ساز نیست؟

تا اینجا که مشکل‌ساز نبوده و امیدوارم در آینده هم این‌گونه نباشد. ملوان تیم شهر من است و باید بگویم به نوعی بنیانگذار این تیم بوده‌ام. تا جایی که بتوانم برای موفقیت این تیم و پیشرفت بیشترین تلاش را می‌کنم. در مورد تیم ملی زیر 19 سال هم بگویم من سرباز فدراسیون هستم و تا هر وقت در توانم باشم به این تیم کمک می‌کنم. من در چهار سال اخیر هرگز بابت حضور همزمان در ملوان و تیم ملی دچار مشکل نشده‌ام.

در کارهایتان چقدر از پدرتان مشاوره می‌گیرید؟

پدرم همیشه و همه جا در تصمیمات من نقش دارد و من از توانایی‌های او نهایت استفاده را می‌برم. باید بگویم او موهبتی در زندگی من است که پیشرفت‌های زیادی را در زندگی من رقم زد. من در تمام امور تکنیکی و تاکتیکی تیم‌های تحت هدایتم با پدرم مشورت می‌کنم. پدرم از بهترین مربیان فوتبال ایران بوده و تنها کسی است که به او اعتماد دارم.

به خاطر پدرتان از همان ابتدا فوتبال بازی می‌کردید؟

من از 13 سالگی ورزش حرفه‌ای را آغاز کردم و ابتدا به بسکتبال و دو و میدانی رو آوردم. من حتی در بسکتبال هم صاحب عنوان هستم، اما از سال 81 به طور جدی کارم را در امر مربیگری فوتبال آغاز کردم، چرا که از همان ابتدا هم علاقه اصلی‌ام بود. به این دلیل کارم را تا این حد دیر در فوتبال آغاز کردم که فوتبال خیلی دیر برای بانوان راه‌اندازی شد. من از همان ابتدا از کمک‌های پدرم مشاوره گرفتم و بدون او به هیچ جا نمی‌رسیدم.

حرف آخر؟

امیدوارم پیشرفت فوتبال بانوان همچنان ادامه داشته باشد. ما آنقدر در کشور پتانسیل داریم که اطمینان می‌دهم با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم جزو پنج تیم برتر آسیا قرار بگیریم.

هیلدا حسینی‌خواه - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها