معاون وزیر نیرو با تشریح آخرین وضع تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها از تکمیل موجودی ذخایر سوخت مایع استراتژیک نیروگاه‌ها تا 60 روز آینده خبر داد و گفت: اجرای طرح سه‌گانه‌سوز کردن نیروگاه‌های برق آغاز شده است.
کد خبر: ۵۰۵۳۸۷

محمد بهزاد در گفت‌وگو با مهر با اعلام این‌که برای تامین سوخت نیروگاه‌ها باید یک سری اقدامات توسط وزارت نیرو و اقداماتی توسط وزارت نفت انجام شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی ذخیره‌سازی گازوئیل و نفت کوره در مخازن نیروگاه‌ها در حال انجام است.

این مقام مسئول با تاکید بر این‌که تاکنون بین 72 تا 76 درصد ذخیره سوخت گازوئیل و نفت کوره مخازن نیروگاه‌ها تامین شده است، اظهار کرد: در مجموع پیش‌بینی می‌شود تا آبان سال جاری ذخیره سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها
به طور کامل تامین شود. وی یادآور شد: همزمان با افزایش ذخیره‌سازی سوخت مایع نیروگاه‌ها، هماهنگی‌هایی هم با شرکت ملی گاز برای گازرسانی زمستانی به این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر نیرو، تبیین کرد: همچنین یکی از برنامه‌های موجود اجرای طرح سه‌گانه‌سوز کردن نیروگاه‌های برق است. این مقام مسئول با اعلام این‌که تا پایان سال جاری ظرفیت تولید برق واحدهای نیروگاهی از مرز 70 هزار مگاوات عبور می‌کند، تاکید کرد: با وجود این، همان طور که در تابستان مشکلی خاموشی نداشته‌ایم، در فصل زمستان هم با مشارکت و همکاری وزارت نفت مشکلی در تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها