مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ایلام گفت: در سال جاری تاکنون 46 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.
کد خبر: ۵۰۴۱۷۱

"مسعود جوادی" در تشریح این خب گفت: در 6 ماهه نخست امسال پس از بازرسی‌ها، نظارت و کنترل‌های مستمر کارشناسان استاندارد در بازارچه مرزی مهران این میزان کالای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد به کشور عراق صادر شده است.

وی با بیان اینکه سیمان، انواع آجر، سنگ‌های ساختمانی، کاشی، سرامیک، موزائیک، کربنات کلسیم و متانول بیشترین محصولات و کالاهای صادر شده به کشور عراق بوده است، تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال 2 هزار و 700 تن کالای وارداتی استاندارد شامل روغن زیتون تصفیه نشده، نخ پنبه‌ای، مایع پلی اورتان و ضایعات پلاستیک از عراق و از مرز بین‌المللی مهران به کشور وارد شده است.

جوادی به جلوگیری از صدور یک هزار و 116 تن موزائیک، قطعات خودرو، آجرودستگاه پخت نان غیر استاندارد اشاره و خاطر نشان کرد: صدور 13 مورد گواهی انطباق کالای وارداتی برای محصول روغن زیتون تصفیه نشده و نخ پنبه‌ای وارداتی و تعیین ماهیت 266 نمونه کالای صادراتی از جمله متانول، هماتیت، کربنات کلسیم، مگنتیت، الیاف پلی استر، پارچه، رنگ ترافیکی و سنگ‌های ساختمانی از دیگر اقدامات این دستگاه در بازارچه مرزی مهران در شش ماهه امسال بوده است.

مدیر‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با بیان اینکه مدیرعامل یک واحد تولیدی در شهرستان ایلام به دلیل عدم رعایت موازین استاندارد، نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد محصولات تولیدی خود و تولید وفروش کالا غیر استاندارد به جزای نقدی محکوم شده است، تصریح کرد: این حکم در راستای اجرای ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران و شکایت این اداره کل صادر شده که از سوی مراجع قضایی استان مدیر عامل این واحد تولیدی به پرداخت سیزده میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخس امسال تاکنون 15 واحد تولیدی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، عنوان کرد: در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، بسته‌های فرهنگی، ترویجی استاندارد در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس شهر ایلام توزیع شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با بیان اینکه فرهنگ سازی استاندارد در مدارس یک نیاز است، تصریح کرد: در راستای نهادینه کردن مفهوم استاندارد وبا هدف توسعه، ترویج واشاعه فرهنگ استاندارد در بین دانش آموزان وبه منظور آشنایی بیشتر آنها با علامت استاندارد این دستگاه قدام به انتشار و توزیع برنامه هفتگی و گاهنامه کودک در مدارس ایلام کرده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها