آیت‌الله مکارم: مردم می‌دانند برای حفظ استقلال باید هزینه بدهیم

تاکید مراجع تقلید بر ضرورت رفع مشکل گرانی

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار اعضای فراکسیون روحانیون مجلس به مساله اقتصاد و گرانی موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: اجاره‌خانه غوغا می‌کند و مساله ارز نیز اثر واقعی و روانی دارد.
کد خبر: ۵۰۳۷۶۶

وی تصریح کرد: این امور بسیار مهم است و چیزی نیست که دولت خودش به تنهایی تصمیم بگیرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: البته مردم درک می‌کنند ما برای حفظ استقلال باید هزینه بدهیم، اما در عین حال اگر نتوانیم مسائل اقتصادی را حل کنیم، کم‌کم ممکن است حمایت‌ها کاهش یابد.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی هم در دیدار اعضای فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به مسائل اقتصادی و گرانی موجود در کشور افزود: اگر مسائل اقتصادی در کشور حل نشود، سایر ابعاد و مسائل نیز از آن تأثیر می‌گیرد که بر این اساس روحانیونی که در مجلس حضور دارند، باید وظیفه نظارت خود را در این زمینه بدرستی انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر گرانی و تورم متوقف شود، اعتماد مردم به نظام اسلامی بیشتر خواهد شد در غیراین صورت با مشکلات بیشتری در آینده مواجه خواهیم شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی هم در دیدار اعضای فراکسیون روحانیون مجلس با بیان این‌که مردم از گرانی‌ها رنج می‌برند گفت: باید اقدامات جدی برای رفع گرانی و تورم صورت گیرد. وی عنوان کرد: در بسیاری از کشورها مشاهده می‌شود اجناس طی سال‌های متمادی دارای قیمت ثابتی است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در برخی کشورها یک کالا در همه شهرها قیمت یکسانی دارد که متاسفانه در ایران این‌گونه نیست و در هر شهر و گاهی در خود یک شهر قیمت‌ها در نقاط مختلف متفاوت است.

وی با اشاره به این‌که ربا در بسیاری از روایات ما، مورد مذمت قرار گرفته است افزود: متاسفانه ربا در بانک‌های ما امری معمول و طبیعی است.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه ورود کند و قوانین و ضوابطی براساس احکام اسلام تنظیم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها