روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز در مطلبی با اشاره به تنش‌های رو به فزونی بر سر برنامه هسته‌ای ایران، پیشنهاد سفر اوباما به ایران را مطرح کرد و نوشت: برای جلوگیری از خطر جنگ و نیز برای بهبود روابط، رئیس‌جمهوری آمریکا به تهران سفر کرده و مستقیم وارد مذاکره با ایران شود.
کد خبر: ۴۹۹۵۹۷

بنا بر این گزارش، تحلیلگر این روزنامه، نخست با اشاره به تلاش‌های فراوان نتانیاهو برای جلوگیری از سفر «بان کی مون»، دبیر کل سازمان ملل به تهران و حضور در اجلاس عدم تعهد، نوشته‌‌ همان گونه که دیده شد، این تلاش‌ها با موفقیت همراه نبود و اصولاً گویا خود نتانیاهو نیز دیگر انتظار ندارد که تحریم‌ها، تغییری در رویکرد ایران پدید آورد.

به نوشته این روزنامه، تنها نتیجه‌ای که جنگ لفظی و رسانه‌ای نتانیاهو علیه ایران تاکنون به همراه داشته، این بوده که مسأله هسته‌ای را به مسأله‌ای کاملاً حیثیتی تبدیل کرده و باعث شده، ایرانیان به هیچ وجه حاضر نباشند با دادن اجازه دسترسی‌های بیش از اندازه به تأسیسات هسته‌ایشان، شرافت خود را فدا کنند.

نقش سوروس در عفو بین الملل

سازمان عفو بین‌الملل ادعا می‌کند نهادی مستقل و بی‌طرف است، در حالی‌که دستور مستقیم از وزارت خارجه آمریکا دریافت کرده و هرجا که بنا به نظر وزارت خارجه ایالات متحده، حقوق بشر نقض شود در آن کشور وارد عمل می‌شود، اما جایی که با سیاست خارجه آمریکا هم‌سو نباشد حقوق بشر را فراموش می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،سازمان عفو بین‌الملل که توسط وزارت خارجه آمریکا اداره می‌شود، سرمایه‌های آن از طریق مجرمانی اقتصادی تامین شده که حقوق بشر واقعی در سراسر جهان را تهدید می‌کند. جورج سوروس، تئوریسین معروف براندازی در برخی کشورها و بزرگ‌ترین طراح انقلاب‌های رنگی، یکی از تامین‌کننده‌های مالی اصلی این سازمان است.

از سوروس در تحلیل‌ها و مقالات رسانه‌های خارجی غالباً بعنوان «سرمایه دار بزرگ آمریکایی و یکی از معماران اصلی انقلاب مخملین» نام برده می‌شود.

فرانسیس بویل استاد حقوق بین الملل دانشگاه ایلینویز که عضو هیئت مدیره سازمان عفو بین‌الملل آمریکا در پایان دهه 80 و اوایل دهه 90 بود در مقاله‌ای عنوان کرده است که عفو بین‌الملل، پیرو سیاست‌های خارجی آمریکا و انگلیس عمل می‌کند. به گفته وی سازمان عفو بین‌الملل، عمدا جنایات صبرا و شتیلا توسط صهیونیست‌ها را اصلا پوشش نداد.

اعترافات رضا پهلوی 

پسر شاه مخلوع ایران با اعتراف به موفقیت ایران در برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران گفت: تاکنون هیچ کشور عضو سازمان ملل متحد و شورای امنیت پاسخی به من نداده است.

رضا  پهلوی در مصاحبه با رادیو صدای اسرائیل و در پاسخ به سوال منشه امیر مجری صهیونسیتی این برنامه با اعتراف به پیروزی ایران در اجلاس سران غیرمتعهدها و ابراز ناراحتی از این مسئله، اظهار داشت: اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران بدون هیچ مشکلی و در امنیت کامل برگزار شد.

وی که در ظاهر سعی داشت خود را به این مهم (اجلاس تهران) بی توجه نشان دهد، می‌گوید: «من به نتیجه پیروز بخش این جلسات کاری ندارم!»

 پهلوی در ادامه اعتراف‌های تلخ خود، از بی توجهی عامه ایرانیان خارج از کشور و همچنین داخل کشور به سخنان و عقاید خود خبر داد و گفت: ما ایرانیان زیاد و سرشناسی در خارج داریم وظیفه آنها کمک به من است ولی متاسفانه آنها تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند.

تاوان حمایت از موسوی

سید محمد خاتمی با انتقاد از فشارهایی که این روزها برای ورود وی به عرصه ریاست جمهوری وارد می شود گفته است: من تحت فشار همین آقایان در سال 88 وارد میدان شدم  و بعد مجبورم کردند از میرحسین موسوی دفاع کنم.

به گزارش مشرق وی افزود: من هنوز دارم تاوان حمایت از موسوی را پرداخت می کنم و آقایان کاری نکنند به میدان بیایم و بگویم غلط کردم. من حاضرم تاوان آن را بپردازم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها