حادثه در جهان

زلزله 9/7 ریشتری سواحل فیلیپین را لرزاند

وقوع زلزله‌ای شدید به قدرت 9/7 ریشتر، منجر به صدور هشدار آماده‌باش سونامی در سواحل کشورهای جنوب شرق آسیا شد.
کد خبر: ۴۹۹۳۹۵

شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی فوری از وقوع زلزله‌ای به قدرت 9/7 ریشتر در سواحل فیلیپین خبر داد.

اداره زمین‌شناسی آمریکا با اعلام این خبر عنوان کرده است که این زلزله در عمق 20 مایلی اقیانوس آرام رخ داده است. وقوع این زلزله باعث شد این مرکز در بخش‌هایی از اندونزی، فیلیپین، تایوان، ژاپن، گوام و دیگر بخش‌های مجاور درباره وقوع سونامی هشدار دهد. هنوز جزئیاتی در مورد خسارات احتمالی منتشر نشده است. / فارس

سرنگونی قایق حامل پناهندگان اندونزیایی

قایق حامل پناهندگان اندونزیایی که در تلاش برای ورود به خاک استرالیا بود، در 75 کیلومتری جزایر جاوا در اندونزی به دلیل ازدحام بیش از حد، در آستانه غرق شدن بود که با کمک کشتی امنیتی استرالیایی نجات پیدا کرد.

بنا بر گفته مسئولان امنیتی در این عملیات دریایی 55 نفر از پناهندگان نجات یافتند، اما هنوز از 100 نفر دیگر خبری نیست.

یکی از مسئولان امنیتی استرالیایی خاطرنشان کرد: تمامی نجات‌یافتگان صبح جمعه به کشور خود بازخواهند گشت و تلاش برای یافتن بقیه افراد ادامه دارد.

این در حالی است که پناهندگان خواستار ورود به کشور استرالیا هستند و تمایل به برگشت به اندونزی ندارند.

گفتنی است، افزایش ظرفیت و کهنگی قایق باعث سرنگونی آن شده بود. قبل از سرنگونی قایق، با تماس یکی از سرنشینان و درخواست کمک، یک بالگرد و دو کشتی به محل اعزام شد و 55 نفر از پناهندگان نجات یافتند. / ایسنا

پاگنده کشته شد

یک آمریکایی چهل و چهار ساله که خود را به شکل موجود افسانه‌ای این کشور موسوم به پاگنده «بیگفوت» درآورده بود تا رانندگان را بترساند، بر اثر برخورد با دو خودرو کشته شد.

به گزارش ان‌بی‌سی مونتانا، این مرد آمریکایی که می‌خواست نام «پاگنده» را دوباره سر زبان‌ها بیندازد، با پوشیدن لباسی مبدل به شکل آن درآمد و شب هنگام از عرض یک اتوبان در ایالت مونتانا عبور کرد تا موجب وحشت رانندگان شود.

به گفته پلیس ایالتی، ابتدا یک خودرو با وی برخورد کرد و «پاگنده» وسط اتوبان افتاد و خودروی دیگر از روی پیکر نیمه جانش عبور کرد و به زندگی «پاگنده» قلابی خاتمه داد. پلیس ایالتی پس از این ‌که یک راننده، وجود جسدی را در وسط اتوبان به آنها اطلاع داد، به محل رسید.

جیم اشنایدر، افسر پلیس گشتی اتوبان‌های مونتانا گفت: این قسمت از اتوبان تاریک بوده و پوشش تیره رنگ مرد موجب شده تا هیچ‌یک از رانندگان او را نبینند.

علاوه بر این، بجز راننده‌ای که وجود جسد را به پلیس اطلاع داد هیچ تماس دیگری در مورد مشاهده یک موجود عجیب در اتوبان با اداره پلیس گزارش نشده است. پاگنده یا بیگفوت موجودی افسانه‌ای است که بسیاری از آمریکایی‌ها به وجود آن معتقد بوده و مانند «یتی» هیمالیا یا «هیولای لاخ نس» اسکاتلند افرادی مدعی دیدن او شده و عکس‌ها و فیلم‌هایی مبهم از این موجود را منتشر می‌کنند./ واحد مرکزی خبر

شاهکار راننده 100 ساله

یک راننده صد ساله با از دست دادن کنترل خودرو و با ورود به حیاط مهدکودکی در لس‌آنجلس، چند نفر را به بیمارستان فرستاد.

پلیس با تائید این خبر اعلام کرد، در پی بی‌دقتی راننده صد ساله، 11 نفر (9 کودک و دو بزرگسال) زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند که حال چهار کودک وخیم گزارش شده است.

وی که در حاشیه خیابان در جنوب لس‌آنجلس در حال رانندگی بود، نتوانست خودروی خود را کنترل کند و با برخورد به در مهدکودک، وارد حیاط این مرکز شد و با افراد داخل حیاط که اغلب کودک بودند برخورد کرد.

اگرچه خود راننده گفته که ترمز ماشین او کار نکرده است، با این حال شاهدان معتقدند وی به دنبال اقدامی تلافی‌جویانه بود تا از کودکانی که پشت ماشین او می‌دویدند و خود را به ماشین می‌زدند، زهر چشم بگیرد./ ایسنا

شمار تلفات انفجار در معدن زغالسنگ در چین به 41 نفر رسید

مقامات دولتی چین روز جمعه اعلام کردند شمار تلفات انفجار گاز در یکی از معادن زغالسنگ این کشور به 41 نفر رسید و یک معدنچی دیگر نیز زنده از زیرآوار بیرون آورده شد. پنج نفر بر اثر این انفجار که در واپسین ساعات روز چهارشنبه در معدنی در استان سیچوان در جنوب غربی چین روی داد، همچنان در این معدن گرفتار هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، تلاش نیروهای امدادی برای نجات این افراد ادامه دارد./ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها