معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به انتشار نتایج آزمون کارشناسی ارشد 91 در یکشنبه دوازدهم شهریور، زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان این آزمون در دانشگاه‌های کشور را هجدهم شهریور اعلام کرد.
کد خبر: ۴۹۸۶۹۸

جلال طباطبایی، در گفت‌وگو با فارس افزود: براساس ظرفیت‌های اعلامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که در دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد درج شده است، 83 هزار و 469 نفر از طریق این آزمون در دانشگاه‌های کشور پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به راهیابی تعدادی از داوطلبان به مقطع کارشناسی ارشد از طریق تسهیلات استعدادهای درخشان و بدون آزمون، خاطرنشان کرد: امسال با احتساب دانشجویان استعداد درخشان و مازاد ظرفیت، بیش از 85 هزار نفر در دوره‌های کارشناسی ارشد جذب دانشگاه‌های کشور می‌شوند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز با اشاره به پذیرش 70 درصدی داوطلبان کنکور 91 گفت: نتایج کنکور امسال طی روزهای بیست و یکم تا بیست و سوم شهریور اعلام می‌شود.حسین توکلی افزود: در این آزمون 630 هزار داوطلب در دانشگاه‌های کشور پذیرش می‌شوند و بیشترین ظرفیت پذیرش کنکور 91 در گروه علوم ریاضی و فنی و کمترین ظرفیت پذیرش در گروه علوم تجربی است.

وی با بیان این‌که 752 هزار و 151 نفر در کنکور 91 انتخاب رشته کرده‌اند، گفت: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور 91 در دانشگاه‌های کشور از بیست و پنجم شهریور آغاز می‌شود.

آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ناپیوسته

به گفته سخنگوی سازمان سنجش، متقاضیانی که در آزمون کارشناسی ناپیوسته وزارت علوم شرکت کرده‌اند، تا پایان امشب مهلت انتخاب رشته دارند.

حسین توکلی در گفت‌وگو با مهر گفت: متقاضیان تا ساعت 24 امشب (چهارشنبه هشتم شهریور)‌ با مراجعه به سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مهلت انتخاب رشته دارند.

وی ادامه داد: انتخاب رشته داوطلبانی که در کنکور مشترک کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد و وزارت علوم، علاقه‌مندی خود را به شرکت در رشته‌های دانشگاه آزاد اعلام کردند، از یکشنبه دوازدهم شهریور در سامانه www.azmoon.net امکان انتخاب رشته دارند.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش، نتایج قطعی پذیرفته‌شدگان پایان شهریور اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها