رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که مشکلی با بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداریم، گفت: آژانس باید برای بازدید از مناطق مورد نظرش استدلال کافی داشته‌باشد.
کد خبر: ۴۹۸۳۱۱

به گزار ش ایرنا، فریدون عباسی در جمع خبرنگاران با تاکید بر شفاف بودن برنامه هسته‌ای ایران افزود: بازرسان آژانس هرزمان که خواسته‌اند برای بازرسی به ایران آمده‌اند. وی تصریح کرد: بازرسان آژانس دو ساعت قبل از بازرسی می‌توانند به ما اطلاع بدهند و از فعالیت‌های ما بازدید کنند. عباسی درباره مذاکرات اخیر جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این مذاکرات بر مبنای حقوقی و در چارچوب وظایف آژانس انجام می‌شود و آن را ادامه خواهیم داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر این که ما خواهان قطع مذاکرات نیستیم، ادامه داد: استدلال‌های ایران قوی است، افراد مذاکره‌کننده ما افرادی قوی و آگاه به مسائل تخصصی در این زمینه هستند و از حقوق کشورمان دفاع می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این چارچوب تا زمانی که آژانس بخواهد مذاکره می‌کنیم؛ البته آنها نیز باید استدلال کافی برای بازدید از مناطقی که می‌گویند داشته باشند و درباره مطالبی که می‌گویند باید ادله کافی ارائه دهند تا ما قانع شویم.

عباسی با اشاره به گزارش فصلی آژانس که قرار است بزودی منتشر شود،‌ اظهار کرد: مدیرکل آژانس همه مطالب را در گزارش سالانه خود بیان کرد و موضوع دیگری برای بیان وجود ندارد. وی با بیان این‌که آمانو در گزارش سالانه خود به‌ابهامات نیز اشاره کرد، گفت: این گزارش 64 بند داشت که به‌نظر کارشناسان، نیمی از آنها اضافه بود و مبنای حقوقی، قانونی و کارشناسی نداشت. عباسی درباره برخی گزارش‌ها در مورد افزایش تعداد سانتریفیوژها در سایت فردو اظهار کرد: روال این است که در مورد آمارهای جدید باید به آژانس اطلاع داده شود؛ آژانس در مورد آن راستی‌آزمایی کند و در واقع آن را تائید کند. معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما ترجیح می‌دهیم که مطالب مرتبط با این موضوع از طریق بازرسان آژانس اطلاع داده شود.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها