رونمایی از پلاک ملی خودروهای تشریفات

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به تجهیز خودروهای شخصی، عمومی، سواری، حمل و نقل عمومی و دولتی به پلاک ملی از رونمایی پلاک ملی خودروهای تشریفات خبر داد.
کد خبر: ۴۹۸۰۳۹

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسکندر مومنی صبح در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهدها، گفت: برگزاری این اجلاس در ایران، امروز بزرگترین رویداد سیاسی و دیپلماتیک جهان است زیرا نمایندگان بیش از 120 کشور جهان در تهران مشغول رایزنی و مذاکره می باشند.

وی به آخرین اقدامات ترافیکی پلیس راهور برای برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها اشاره کرد و افزود: پلیس تمام تلاش خود را انجام داده تا محدودیت های ترافیکی طی این مدت، به کمترین حد خود برسد اما از بابت محدودیت هایی که ایجاد شده از مردم تهران عذرخواهی می کنیم.

رییس کمیته ترافیکی شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد با بیان اینکه ایران کشوری امن، با ثبات و دارای نظم اجتماعی پایدار است، تصریح کرد: امیدواریم با مشارکت و همکاری مردم، این بزرگترین رویداد سیاسی جهان به بهترین نحو برگزار شود و شهروندان ایرانی که دارای فرهنگ ترافیکی بالایی هستند بتوانند بار دیگر نظم و انضباط خود را به دنیا نشان دهند.

سردار مومنی از رانندگان خواست به علت محدودیت هایی که در سطح شهر اعمال شده در طول این مدت حتما کارت خودرو و گواهینامه را به همراه داشته باشند.

این مقام مسوول انتظامی با اعلام اینکه طی این مدت طرح ترافیک و زوج و فرد همانند گذشته اجرا می شود، تصریح کرد: همچنین خودروهای حمل و نقل عمومی و بار نیز باید دارای بارنامه باشند، در غیراین صورت از تردد آنها جلوگیری می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از باز بودن تمامی مراکز شماره گذاری و نقل و انتقال خودرو طی این مدت خبر داد و از رانندگان خواست تا در اطراف محدوده های تعیین شده توقف نکرده و از ترددهای غیرضروری جلوگیری کنند.

به گفته وی، محدودیت های ترافیکی به صورت دائمی، مقطعی و ممنوعیت توقف از امروز تا پایان مراسم به اجرا در می آید.

سردار مومنی به محدودیت دائمی تردد در اطراف نمایشگاه بین المللی در طول خیابان یمن، خیابان رشید فضل الله (حد فاصل میدان دانشگاه تا خیابان شادآور در مقدس اردبیلی) از ساعت 24 روز چهارشنبه هشتم شهریورماه خبر داد.

وی همچنین به محدودیت های دائمی تردد در معابر اطراف میدان تجریش، اعمال محدودیت کامل در طول خیابان البرزکوه، انسداد کامل خیابان طاهری و کلیه فرعی های منتهی به آن، یکطرفه شدن خیابان اعجازی حد فاصل خیابان حامد به صورت شرق به غرب از ساعت 24 فردا تا پایان مراسم اشاره کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: همچنین بزرگراه مدرس از تقاطع آیت الله صدر به سمت شمال میدان قدس و میدان تجریش به سمت خیابان ولیعصر، بزرگراه شهید چمران از تقاطع همت به سمت شمال و خیابان ولیعصر از تقاطع چمران به سمت میدان تجریش دارای محدودیت های مقطعی و متناسب با شرایط ترافیکی است.

به گفته رییس کمیته ترافیک اجلاس سران غیرمتعهدها، طول بلوار رشید الدین فضل الله، میدان دانشگاه شهید بهشتی، ضلع شمال و جنوب بزرگراه چمران و حد فاصل نمایشگاه بین المللی، ممنوعیت توقف اعمال می شود.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: همچنین طول خیابان طاهری، ملکی، افراز، جاودان، فلاحی و البرز در هر دو مسیر و معابر همجوار کاخ حافظیه، میدان دربند و خیابان دربند حد فاصل میدان تا درب سنگی سعد آباد دارای ممنوعیت توقف است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: البته رانندگان موتورسیکلت ها نیز باید بدانند که محدودیت های توقف و تردد شامل آنها نیز می شود.

وی با بیان اینکه محدودیت های تردد برای کامیون ها نیز از صبح روز یکشنبه تا پایان اجلاس در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: تردد کامیون ها و تریلرها از ساعت شش صبح تا ساعت 23 هر روز تا پایان مراسم در بزرگراه شهید همت به سمت شرق از بزرگراه آزادگان ، بزرگراه حکیم از سه راه دهکده به سمت شرق ، جاده مخصوص از آزادگان به سمت شرق ، بزرگراه آیت الله سعیدی از میدان فتح به سمت شمال، بزرگراه کرج تهران از آزادگان به سمت شرق، بزرگراه یادگار امام به سمت شمال، بزرگراه شهید تندگویان به سمت شمال و بزرگراه نیایش از بلوار سردار جنگل به سمت شرق ممنوع است.

رییس کمیته ترافیک اجلاس سران غیر متعهدها افزود: خدمات رسانی حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی تعطیل نیست و تمامی خطوط اتوبوسرانی در این ایام فعال هستند.

به گفته وی، برای معابری که دارای محدودیت تردد هستند مسیرهای جایگزین در نظر گرفته شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه برای 12 استان برنامه ریزی های ترافیکی انجام شده است، افزود: با توجه به سفر مهمانان به شهرهای دیگر، برنامه ریزی های ترافیکی برای 12 استان انجام شده است.

افزایش ترافیک در مسیرهای منتهی خروجی تهران

وی اظهارداشت: به دلیل تعطیلات پنج روزه تهران، تمام جاده‌های خروجی تهران به سمت شمال، مشهد، جنوب و غرب کشور پرتراکم شده است.

سردار مومنی به ترافیک سنگین در مسیرهای خروجی تهران از صبح دیروز و نیز امروز اشاره کرد و افزود: جاده کرج، چالوس، کرج ـ قزوین، تهران ـ کرج، قزوین ـ رشت و فیروزکوه و همچنین مسیر بومهن که منتهی به مازندران می باشد، دارای ترافیک سنگینی می باشد.

رییس کمیته ترافیکی اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها از آماده باش پلیس راهنمایی و رانندگی طی این مدت خبر داد و تصریح کرد: تمام ماموران پلیس و دستگاه‌های مرتبط در جاده‌ها و معابر کشور مستقر شده‌اند تا امنیت ترافیکی شهروندان فراهم شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا همچنین از وجود ترافیک پرحجم در مسیرهای قم، سمنان و ساوه خبر داد.

وی با اشاره به تجهیز خودروهای شخصی، عمومی، سواری، حمل و نقل عمومی و دولتی به پلاک ملی از رونمایی پلاک ملی خودروهای تشریفات خبر داد و اظهارداشت: طی هماهنگی به عمل آمده با دولت، هم اکنون تمامی خودروهای تشریفات دارای پلاک یکنواخت و ملی شده‌اند.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده‌ نزدیک تمامی خودروهای موجود در نیروهای مسلح نیز دارای پلاک ملی شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها