4 طلا، 5 نقره و 3 برنز ارمغان کاروان اعزامی ایران به المپیک 2012 لندن بود؛ مدال‌ها و نتایجی که در تاریخ ورزش کشورمان بی‌سابقه بود، طوری که ایران برای نخستین بار در تاریخ ورزشی در رده هفدهم المپیک و حتی بالاتر از کشورهای صاحب‌نام ورزش مثل برزیل، کوبا، اسپانیا و کانادا قرار گرفت!
کد خبر: ۴۹۶۹۶۴

نتایج درخشان کاروان ورزشی کشورمان در المپیک لندن در حالی رقم خورد که پرت قابل توجهی در مدال‌آوری قهرمانان‌مان هم به وجود آمد و در حالی که کاروان ایران، پتانسیل کسب 7 مدال طلای دیگر توسط سعید عبدولی در کشتی فرنگی، احسان حدادی در پرتاب دیسک دوومیدانی، کیانوش رستمی در وزنه‌برداری، یوسف کرمی و محمد باقری معتمد در تکواندو، مهدی تقوی و رضا یزدانی در کشتی آزاد را دارا بود، اما به دلایل مختلف این اتفاق روی نداد. به این ترتیب، ایران می‌توانست صاحب 11 مدال طلا شود که در آن صورت کشورمان می‌توانست حتی در جمع چند قدرت برتر المپیک قرار گیرد.

علاوه بر مدال‌هایی که در کمال حسرت و عین شایستگی نماینده‌های ورزشمان از دست رفتند، شماری از ورزشکاران‌مان نیز در عین شایستگی از حضور در المپیک بازماندند که از آن جمله می‌توان به ملی‌پوشان والیبال و بسکتبال ایران اشاره کرد و البته دو جودوکاری که پس از دو سال شرکت در تورنمنت‌های مختلف گزینشی المپیک به دلیل ابتلا به بیماری و مصدومیت، از شرکت در این رویداد مهم جا ماندند. به هر حال‌المپیک 2012 در حساس‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی کشورمان به لطف سرمایه‌گذاری‌های وسیع دولتی و در مواردی حمایت‌های بخش خصوصی، موفقیت‌هایی بی‌نظیر برای ورزش کشورمان داشت تا چشم امید مردم و مسئولان به هر چه شاداب‌ترشدن جامعه گشوده شود.

به هر حال، بازی‌های پارالمپیک امسال نیز در حالی بزودی در شهر لندن آغاز می‌شود که همواره ورزش جانبازان و معلولان کشورمان در پارالمپیک‌ها نتایج و رکوردهای درخشانی از خود ارائه کرده است. بی‌شک، موفقیت در پارالمپیک لندن می‌تواند مسیر موفقیت ورزش ایران در بالاترین عرصه‌های جهانی را تداوم بخشد و حتی آن را کاملا پررنگ‌تر کند.

مجید عباسقلی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها