مردم استان‌های سراسر کشور امروز در حالی آغاز ماه مبارک رمضان را جشن می‌گیرند که از چند روز گذشته با غبارروبی مساجد و پاکیزه کردن این مکان‌های معنوی، خود را برای یک ماه عبادت و روزه‌داری آماده کرده‌اند.
کد خبر: ۴۸۹۰۸۵

غیر از غبارروبی مساجد، برنامه‌های متنوع دیگری نظیر اعزام مبلغان به سراسر استان، اجرای طرح نظارتی ویژه و اطعام روزه‌داران در اماکن مذهبی تهیه و تدارک دیده شده است.

در همین ارتباط مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی از اطعام یک میلیون روزه‌دار در حرم مطهر رضوی در تمام شب‌های ماه رمضان خبر داد.

محمد یوسفی افزود: این یک میلیون نفر افزون بر مهمانانی است که در مهمانسرای حضرت رضا (ع) اطعام می‌شوند.

از سوی دیگر تمام مساجد شهر شناسایی شده‌ است و 50 گروه هر روز در بین نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا دعوت‌نامه‌های این طرح را در میان نمازگزاران توزیع می‌کنند و نزدیک به یکهزار خدمه افتخاری برای این طرح آماده شده‌اند.

وی ادامه داد: ما هر شب میزبان 12 هزار نفر در سفره‌های اطعام هستیم و هر شب بیش از 20 هزار نفر در بین نماز مغرب و عشا با پک ویژه افطار در تمام صحن‌ها پذیرایی می‌شوند.

وی از حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه‌های قرآن مشهد و تهران خبر داد و افزود: در نیمه ماه مبارک رمضان نمایشگاه تخصصی قرآن در مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی با نگاه ویژه به هنرهای کارگاهی قرآنی برگزار می‌شود.

اجرای طرح نظارتی ویژه در مشهد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان ‌رضوی را از آغاز طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در استان خراسان‌ رضوی خبر داد.

علی غفوری‌مقدم افزود: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان با افزایش تقاضا برای برخی اقلام اساسی سبد خانوار از قبیل مواد غذایی، مواد پروتئینی، میوه و سبزی‌ها، فرآورده‌های لبنی، خرما، زولبیا و بامیه، طرح نظارتی ویژه این ماه، از نیمه تیرماه تا بیست و پنجم مردادماه در استان خراسان‌رضوی همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساری نیز از اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در دو شهر مازندران خبر داد.

هادی اسماعیل‌نژاد افزود: این طرح به منظور پیشگیری از افزایش غیرمنطقی کالا و خدمات و همچنین جلوگیری از سودجویی برخی از افراد فرصت‌طلب مانند هر سال صورت می‌گیرد.

اسماعیل‌نژاد متذکر شد: طرح نظارتی ویژه این ایام از 15 تیرماه تا 25 مردادماه در سطح شهرستان ساری و میاندرود آغاز شده است.

اعزام 2000 مبلغ به خوزستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان نیز از آغاز اعزام بیش از دو هزار مبلغ به مناسبت ماه رمضان به سراسر استان‌خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک افزود:‌ این عده به مناطق مختلف روستایی و شهری از جمله اهواز، آبادان، دزفول، شادگان، شوشتر و دشت آزادگان اعزام شدند.

وی با اشاره به این‌که 150 نفر مبلغ هم از حوزه علمیه قم به خوزستان اعزام شدند، افزود: این مبلغان فلسفه ماه رمضان، آداب این ماه، نقش حضرت علی(ع) در دین اسلام و ضرورت اهمیت ماه مبارک رمضان را تشریح می‌کنند.

بلک، برگزاری مراسم ویژه این ماه شامل پاسخگویی به شبهات دینی، سخنرانی و مراسم شب قدر را از جمله برنامه‌های این مبلغان در این ایام برشمرد.

غبارروبی مساجد اردبیل

مردم اردبیل نیز از چند روز گذشته با شور و شوق معنوی فرارسیدن عزیزترین ماه سال را با اجرای سنت دیرینه و کهن گردگیری مساجد و تکایا جشن گرفته و به استقبال ماه مبارک رمضان ‌رفتند.

یکی از برنامه‌های انجام شده برای ورود به ماه رمضان گردگیری مساجد و تکایا برای برگزاری مراسم دعا و نماز در ماه رمضان است که مردم اردبیل نیز همزمان با استان‌های دیگر کشور پارچه معنویت به جان و دل بسته و با گردگیری مساجد فرا رسیدن ماه رمضان را در کوچه و بازار نوید می‌دهند.

کارشناس امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به برگزاری مراسم هفته تکریم مساجد گفت: 1800 مسجد در سطح استان اردبیل آماده پذیرایی از مهمانان خدا در ماه رمضان شده‌اند.

خیرالله عزیزی با اشاره به غبارروبی مساجد استان اردبیل توسط مردم این استان تصریح کرد: در دهه آخر ماه شعبان مردم استان طبق سنت دیرینه نسبت به غبارروبی و نظافت مساجد و آماده‌سازی این اماکن مقدس اقدام می‌کنند که این کار در سال‌جاری هم انجام شد.

وی با بیان این که غبارروبی 1800 مسجد در سطح استان برای ورود به ماه رمضان انجام شده است، افزود: مساجد مناطق شهری و روستایی استان برای اجرای برنامه‌های عبادی و استفاده از منابر روحانیون آماده شده‌اند.

وی از فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شده ویژه مساجد در ماه رمضان خبر داد و گفت: طبق اقدامات صورت گرفته اعزام روحانیون به مساجدی که فاقد روحانی است در ماه مبارک رمضان از طریق ادارات تبلیغات اسلامی سراسر استان انجام می شود تا زمینه فعال شدن تمامی مساجد در این ماه فراهم شود.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل نیز با اشاره به فعالیت و حضور پررنگ اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: به تمامی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان غبارروبی مساجد ابلاغ شده بود تا همکاری‌های لازم را در این مورد انجام دهند.

نادر سقا با بیان این‌که اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی پیشگام هستند، تصریح کرد: 50 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری فعال در مساجد مناطق شهری و روستایی استان در زمینه آماده‌سازی مساجد برای غبارروبی فعالیت داشتند.

اجرای طرح همیان مولا در کرمانشاه

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه نیز از اجرای طرح «همیان مولا» در ایام ماه مبارک رمضان امسال در این استان خبر داد.

مرتضی حسینی‌فر افزود: در این طرح، کیسه‌های کوچکی به منظور جمع‌آوری غذای خشک برای نیازمندان در مساجد، هیات‌های مذهبی و خیرین توزیع خواهد شد.

وی با بیان این‌که این طرح به پیروی از نوع کمک ائمه معصومین به نیازمندان در قالب توزیع غذا با کیسه‌های کوچک، برگزار می‌شود، گفت: این طرح به صورت پایلوت در استان کرمانشاه از روز اول ماه مبارک رمضان امسال به مرحله اجرا در خواهد آمد.

حسینی‌فر گفت: برای اجرای این طرح، 15 هزار کیسه در مساجد و هیات‌های مذهبی 10 شهرستان استان کرمانشاه توزیع خواهد شد و در نهایت این کیسه‌ها در پایان نیمه اول ماه رمضان جمع‌آوری و در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) در میان نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان چهار محال و بختیاری نیز گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 3000 یتیم تحت پوشش برنامه اطعام این نهاد قرار خواهند گرفت.

ابوالقاسم رستگار افزود: در ماه مبارک رمضان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان چهار محال و بختیاری در اکرام ایتام، 3000 نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی افزود: 9400 حامی این تعداد ایتام را در استان چهارمحال و بختیاری در ماه مبارک رمضان حمایت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها