مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: در سال جاری صادرات کالا از مرز مهران به کشور عراق 125 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۸۸۰۳۶

"بختیار رحمانی پور" گفت: بیش از 80 درصد از کالاهای صادره از مرز مهران را سیمان تشکیل می‌دهد که ارزش ریالی این محصول در ماه 17 تا 30 میلیون دلار است.

وی ادامه داد: 257 میلیون دلار کالا از ابتدای سال تاکنون از بازارچه مرزی مهران به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: در این مدت بیش از 702 هزار تن کالا از مرز مهران صادر شده که در مقایسه با سال گذشته 125 درصد از نظر وزنی رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام عمده کالاهای صادر شده را خودرو، مصالح ساختمانی، مواد ‏پلاستیکی، میوه و مصنوعات فلزی اعلام کرد.
 
وی ادامه داد: آمار پرونده های قاچاق در همین مدت 90 درصد کاهش داشته و تردد مسافران مجاز مرزی 14 درصد افزایش را نشان می دهد.
 
این مسئول افزود: واردات روغن زیتون خام و نخ پنبه نیز علاوه بر برنج خوراکی و ضایعات پلاستیکی از این مرز آغاز شده است. 

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: واردات قطعی کالا از مرز بین المللی مهران در جنوب استان ایلام به صورت رسمی آغاز شده است.
 
وی افزود: با پیگیری های گمرک استان و موافقت گمرک ایران مجوز واردات قطعی کالا در سال جاری صادر شده است.

وی اظهار داشت: واردات قطعی کالاهایی هستند که برای مصرف در داخل کشور اظهار شده و زمینه های ترخیص آن از گمرک فراهم می آید و در نتیجه با انجام تشریفات قطعی گمرکی نسبت به ترخیص آن اقدام می شود.

رحمانی پور به میزان واردات کالا از مرز مهران نیز اشاره کرد و گفت: در مدت یاد شده برنج خوراکی به ارزش یک میلیون و 47 هزار و 210 دلار و 52 تن ضایعات ‏پلاستیکی به ارزش 21 هزار و 539 دلار از کشور همسایه وارد شده است.

وی تصریح کرد: وجود راه‌های امن و استاندارد و مشترکات فرهنگی و ‏مذهبی استان های همجوار دو کشور ایران و عراق از مزیت های واردات و صادرات در مرز ‏بین‌المللی مهران است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها