وزیر صنعت، معدن و تجارت خبرداد؛

عرضه کالا زیر قمیت بازار در ماه رمضان

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان حوزه علمیه قم با بیان اینکه به مقدار کافی کالا ذخیره سازی شده است و مردم نگران تامین کالاهای ضروری در ماه مبارک رمضان نباشند گفت: در ماه مبارک رمضان مایحتاج اساسی مردم با قیمت 10 تا 15 درصد زیر قمیت بازار در فروشگاه های عرضه مستقیم کالا ارائه خواهد شد.او همچنین به کارمندان دولت مژده داد بزودی سبد کالا شامل نیازمندی های ضروری ماه مبارک رمضان بین آنها توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۷۶۵۴

به گزارش خبرگزاریها، مهدی غضنفری گفت: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و مواد غذایی امسال هم در دستور کار قرار دارند ضمن اینکه با اصناف گوناگون مذاکره شده و قرار است مواد مورد نیاز با تخفیف ویژه در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به تحریم‌های متفاوتی که علیه نظام اسلامی صورت گرفته است، افزود: تحریم‌های کنونی از جنس مسائل گذشته نیست و این تفاوت‌ها را باید مدنظر داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: دشمنان توان مقابله مستقیم با جمهوری اسلامی را ندارند بنابراین مدلی بسیار پیچیده و هوشمند را برای تضعیف نظام به کار گرفته‌اند تا سرانجام ضربه نهایی را وارد کنند.

وی از گذراندن فضای سخت بازار خبر داد و گفت: در شرایط کنونی نگرانی از نظر بازار وجود نداشته و اوضاع بهتر از ماه‌های گذشته است در حالی که دشمنان امیدوار هستند، اما به لطف خداوند هرگز موفق نخواهند شد.

غضنفری با اشاره به اولویت‌های تخصیص ارز برای واردات کالا بیان داشت: سیستم بانکی نیز مراقب اوضاع است اما باید توجه داشت که مردم این را بدانند که مسئولان به دنبال حل مشکلات هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اختلافات داخلی را سمّ مهلکی علیه اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: القای امید و آرامش به جامعه امری ضروری در شرایط کنونی محسوب می‌شود و بر اساس وعده الهی، خداوند مؤمنان را یاری می‌کند.

وی در جواب سؤال یکی از مبلغان در خصوص ضرورت اطلاع رسانی رئیس جمهوری در خصوص مسائل اقتصادی گفت: شخص رئیس جمهور در مواقع گوناگون اطلاع رسانی‌های اقتصادی می‌کند اما به طور مشخص، درخواست مبلغان را به وی منتقل خواهم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات کالا از چین بیان داشت: کالاهای غیر کیفی جایی در بازار ایران ندارند زیرا تنها به 50 درصد واردات ارز دولتی تعلق می‌گیرد که جزو مواد ضروری و باکیفیت هستند.

عدم ارتباط گرانی‌ها با تحریم موضوع سؤال بعدی از غضنفری بود که وی در پاسخ اظهارداشت: اقتصاد جمهوری اسلامی قدرتمندتر از آن است که این ناملایمات مشکلی برای آن ایجاد کند زیرا تحریم‌ها تنها مانند پستی و بلندی‌هایی است که ماشین پیشرفت ایران را از حرکت نمی‌اندازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها