جشنواره بین‌المللی کاریکاتور «سقوط وال‌استریت» برگزیدگانش را شناخت

درباره دروغ بزرگ آمریکا باید کتاب‌‌ها نوشت

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان نخستین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور «سقوط وال‌استریت» شامگاه دوشنبه طی مراسمی با حضور غلامعلی حداد عادل نماینده مجلس شورای اسلامی، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس و جمعی از هنرمندان در محل لانه جاسوسی برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۷۱۵۷

به گزارش فارس، حداد عادل در این مراسم با تاکید براین‌که برای امثال بنده سال‌ها این سوال وجود داشت که چرا از داخل خود آمریکا فریاد اعتراض چشمگیری دیده نمی‌شود، تصریح کرد: ما مطالب بدیهی را می‌دیدیم و انتظار می‌رفت اعتراض از ملت آمریکا نیز دیده شود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به جنایات آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان گفت: وقتی جنبش وال‌استریت ایجاد شد و جوانان و شهروندان آمریکایی بصراحت در مقابل این نظام ایستادند، امیدوارم شدم که جواب سؤال خود را می‌گیرم. او ادامه داد: جنبش وال استریت به کشورهایی که خودباخته آمریکا هستند، نشان می‌دهد گرسنگی، اعتیاد، فروپاشی خانواده حکومت یک درصدی، استثمار، حاکمیت سرمایه بر جامعه و حضور صهیونیست‌ها در آمریکا از مواردی است که در این کشور وجود دارد و آنها باید آرام آرام به آن پی ببرند. نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این‌که انواع کارهای هنری باید صورت گیرد تا چهره دروغ بزرگ غرب برملا شود، افزود: آمریکایی‌ها کتابی نوشتند مبنی بر دروغ بزرگ غرب، حال باید کتاب‌ها نوشته شود تا چهره واقعی آمریکایی‌ها که در واقع خود بزرگ‌ترین دروغگویان هستند، برملا شود.

سیدنظام‌الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس هم در سخنانی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در جهان امروز گفت: باید از شکنندگی سیستمی که در دنیا خفقان ایجاد کرده حمایت کنیم؛ اگر رسانه‌ها دست در دست هم بدهند حرکت‌هایی از این قبیل ادامه پیدا می‌کند و رسانه‌های غربی و آمریکا احساس غرور نخواهند کرد.

در پایان مراسم هم بر اساس نظر هیات داوران، محمود محمد تبریزی از ایران به عنوان برگزیده نخست معرفی شد و جایزه 5 هزار یورویی این جشنواره را از آن خود کرد.‌ جایزه دوم این جشنواره به مبلغ 4000 یورو به آلکسی کاستوفسکی از اکراین اختصاص یافت و جایزه سوم این جشنواره نیز با مبلغ 3000 یورو به فرهاد رحیم قراملکی رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها