در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
حالا چند روزی است که ایستگاههای قطار تهران به کرمان، مملو از مسافرانی است که برای رسیدن به مقصد باید از هفت خان رستم بگذرند. اعتراضهای گروهی در ایستگاه قطار و رایزنی با مسوولان هم که تاکنون نتوانسته گرهی از کلاف سردرگم این مشکل باز کند.
در حال حاضر بیش از 500 مسافر در هر بار حرکت قطار تهران به کرمان جابهجا میشوند، اما برخلاف گذشته که شرکت «رجا» مسوولیت فروش بلیتهای این خط را برعهده داشت، مسافران این مسیر مجبورند برای رزرو بلیت از خدمات یک شرکت خصوصی استفاده کنند.
این شرکت خصوصی، تنها شرکت ارائهدهنده خدمات به مسافران قطارهای مسیر تهران به کرمان است، اما متاسفانه به هر دلیلی چند هزار نفر از هموطنان کرمانی که انتخاب دیگری بجز استفاده از خدمات این شرکت ندارند، اسیر تصمیمات مسوولان شدهاند.
مطابق گفتههایی که مردم در تماسهای مکرر با جامجم داشتند، نه تنها بلیت قطارهای این خط از مبلغ 6000 تومان در چند ماه قبل به 23 هزار تومان در ماه جاری افزایش یافته است، بلکه با آغاز به کار فروش اینترنتی بلیت های قطار توسط این شرکت خصوصی،صندلیهای بسیاری از مسافران به اشتباه با یکدیگر جابهجا شده؛ طوری که به گفته مردم گاه یک بلیت و یک صندلی به چند مسافر مختلف فروخته میشود.
به هر حال، در شرایطی که مدام از مزایای حمل و نقل عمومی سخن میگوییم و شرکتهای خدماتی خصوصی نیز بر طبل مشتری محوری میکوبند، شایسته نیست که هزاران نفر از شهروندان ایرانی به دلیل نبود رقیبی جدی و با کیفیت برای این دسته از شرکتهای خصوصی، چوب «ندانم کاریهای مدیریتی» در این حوزه را بخورند.
امین جلالوند - گروه جامعه
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد