دو شهر به استان زنجان اضافه شد

معاون امور عمرانی استاندار زنجان از افزایش تعداد شهرهای این استان از 19 به 21 شهر خبر داد و گفت: طی سال‌جاری بر اساس مصوبه هیات دولت، مرکز دهستان‌های سعیدآباد و پری به شهر تبدیل می‌شوند.
کد خبر: ۴۸۵۹۳۰

علی‌اکبر کریمی شامگاه گذشته 17 تیرماه در دیدار شهرداران استان با نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان این‌که در حال حاضر روند شهرنشینی و تبدیل شدن روستاها و دهستان‌ها به شهر شتاب بیشتری گرفته است، افزود: میانگین شهرنشینی در ایران 70 درصد و در استان زنجان بیش از 60 درصد است که با روند موجود و تبدیل شدن روستاها به شهرها در آینده شاهد رشد شهرنشینی خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که هزینه اداره روستاها بر عهده دولت است، تصریح کرد: این روند در شهرها توسط شهرداری‌‎ها انجام می‎شود.

این مقام مسوول با بیان این‌که شهرها نیازمند توسعه خدمات شهری و همچنین ارائه خدمات ویژه به شهروندان هستند، اظهار داشت: شوراهای شهر باید تلاش ویژه‌ای در زمینه تعامل و توسعه همکاری با شهرداری‎ها را داشته باشند.

کریمی، تنوع و گستردگی وظایف شهرداری‎ها را یادآور شد و گفت: شهرداری‌ها عهده‌دار وظایف متعدد و سنگین هستند، به گونه‎ای که این وظایف نیازمند پشتوانه قوی مالی است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب منابع مالی شهرداری‎های استان، افزود: در حال حاضر بودجه شهرداری‎های استان زنجان نسبت به بودجه سایر شهرهای کشور، ضعیف است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان در پایان با بیان این‌که از 19 شهر استان زنجان فقط 4 شهرداری بزرگ دارای اعتبارات بالا و مطلوب هستند، خاطرنشان کرد: شهرداری‎های زنجان، ابهر، خرم‌دره و خدابنده و همچنین شهرداری هیدج دارای بودجه میلیاردی هستند اما متاسفانه بودجه سایر شهرداری‌ها کمتر از 2 میلیارد تومان است. ضمن این‌که از کل بودجه 155 میلیارد تومانی شهرداری‌‎های استان، 102 میلیارد تومان سهم شهرداری زنجان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها