عملکرد وزارت اطلاعات از نگاه نمایندگان ملت

گمنامانی که نام ایران را بزرگ داشته اند

نیمه شعبان، سالروز ولادت آقا امام زمان (عج) به عنوان روز «وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج)» نامگذاری شده است. این نامگذاری شاید کمترین ادای دین به فرزندان بی نشان ایران باشد. آنان اگر چه ناشناس اند اما شناسنامه شان رعب بر دل دشمنان می افکند. اگر چه خاموش سخن می گویند اما صلابت سخنانشان دشمن شکن است. اینان به عشق ملت ایران نام و نشان را در بی نشانی یافته اند.
کد خبر: ۴۸۵۱۳۲

 به همین مناسبت خبرنگار جام جم آنلاین،در گفت و گو  با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عملکرد وزارت اطلاعات در برقراری امنیت را مورد پرسش قرار داده است.

کارنامه درخشان وزارت اطلاعات

نماینده بهشهر و نکا معتقد است که وزارت اطلاعات کارنامه خوبی دارد و مردم از عملکرد این وزارتخانه راضی هستند.

احمدعلی مقیمی با بیان اینکه ایران در حال حاضر یکی از امن ترین و با ثبات ترین کشورهای منطقه است، گفت: ما امنیت و آرامش خود را مدیون سربازان گمنام امام زمان (عج) هستیم و امیدواریم فعالیت های آنها با اقتدار و جدیت ادامه یابد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید از کارکنان خدوم این وزارتخانه تقدیر و تشکر کرد، افزود: امروز سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران از قویترین سیستم های اطلاعاتی است و جاسوسان بیگانه و همچنین تروریست ها در داخل خاک ایران هرگز احساس امنیت نمی کنند.

مقیمی تاکید کرد که دستگیری ریگی و همچنین عوامل تروریستی دانشمندان هسته ای نشانه اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات در داخل و خارج از کشور است.

سد محکم در مقابل نفوذ بیگانگان

به اعتقاد نماینده مهریز و ابرکوه ، سیستم اطلاعاتی کشور بسیار قوی است و در مقابل دشمنان یک سد نفوذ ناپذیر ایجاد کرده است.

«دخیل عباس زارع زاده مهریزی» با بیان اینکه در زمان حیدر مصلحی بر قدرت و نفود وزارت اطلاعات افزوده شد، گفت: وزارت اطلاعات اقداماتی را انجام داد که باعث تحیر و سرگردانی کشورهای منطقه و سیستم های اطلاعاتی آنها به خصوص سیستم های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

« برخی از اقدامات وزارت اطلاعات به قدری پیچیده و حساس بود که سیستم های اطلاعاتی جهان انگشت به دهان ماندند.»

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده تروریست های شرق کشور و همچنین کشف و خنثی سازی دهها برنامه تروریستی و به خصوص دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته ای نشان داد که وزارت اطلاعات ما به خوبی بر اوضاع مسلط است.

این نماینده مجلس به ناامنی در برخی از کشورهای جهان از جمله افغانستان و عراق اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به دلیل جانفشانی کارکنان خدوم وزارت اطلاعات امنیت خوبی در داخل برقرار است.

زارع زاده مهریزی با تبریک روز وزارت اطلاعات به کارکنان این مجموعه، افزود: اگر چه کارنامه این وزارتخانه بسیار درخشان است اما انتظار و توقع ما هم این است که همه توطئه های دشمنان و نقشه های شوم آنها در همه جا علیه ایران کشف و خنثی سازی شود.

ایران مشکل ناامنی ندارد

مسعود میرکاظمی هم معتقد است که امنیت خوبی در داخل کشور برقرار بوده و ما هیچ مشکل ناامنی نداریم.

نماینده تهران در مجلس گفت: در حال حاضر امنیت به خوبی برقرار است و این امنیت مدیون زحمات وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی است.

وزیر سابق نفت تصریح کرد: انتظار ما این است تا کارکنان وزارت اطلاعات و همه نهادهای امنیتی وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند.

وزارت اطلاعات چشم عقاب نظام

نماینده شهرضا هم معتقد است که وزارت اطلاعات دارای کارنامه خوب و درخشانی است و امنیت ملت ایران مدیون زحمات شبانه روزی آنها است.

عوض حیدرپور با اشاره به تخصص، تجربه و تدین نیروهای وزارت اطلاعات، گفت: از زمان تشکیل این وزارتخانه تاکنون، به گونه ای عمل شد که امنیت ایران در حد بسیار عالی چه در داخل و چه در خارج از کشور، تامین گردد.

وی افزود: وزارت اطلاعات با هویت ملی تشکیل و با داشتن تخصص و تجربه به کار خود ادامه داد به طوری که امروز یکی از موفقترین سیستم اطلاعاتی کشور را دارا است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: از زمان شکل گیری وزارت اطلاعات تاکنون ما شاهد شکل گیری دسیسه ها و ترفندهای زیاد دشمنان بودیم اما خوشبختانه وزارت اطلاعات توانست همه آنها را خنثی کند .

« دشمنان هزاران برنامه برای جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده بودند اما وقتی در مقابل وزارت اطلاعات قرار می گرفتند هیچکدام از برنامه هایشان به نتیجه نمی رسید.»

نماینده شهرضا در مجلس گفت: تنها برای نمونه و مثال می توان به دستگیری عبدالمالک ریگی اشاره کرد که کارکنان خدوم وزارت اطلاعات با رصد و ردیابی این تروریست، وی را به داخل ایران کشانده و دستگیر کردند.

کارنامه موفق عملکرد وزارت اطلاعات

نماینده مشهد تاکید دارد که که وزارت اطلاعات دارای کارنامه خوبی است و در طول چند سال گذشته بسیار موفق عمل کرده است.

امیرحسین قاضی گفت: حجم حملات مختلف دشمنان علیه نظام بسیار زیاد است اما وزارت اطلاعات با برنامه ریزی و اشراف کامل توانست بر همه ترفندهای آنها پیروز شود.

این چهره شاخص اصولگرایان مجلس افزود: همه ما باید قدردان زحمات و فعالیت خالصانه کارکنان وزارت اطلاعات باشیم و برای خدمتگزاری به آنها از هیچ کمکی دریغ نورزیم.

وزارت اطلاعات باعث افتخار و غرور ملی است

نماینده رشت معتقد است که کارکنان وزارت اطلاعات به خوبی در مقابل سیستم های اطلاعاتی و جاسوسی دشمنان برنامه ریزی کرده و موفقیت های زیادی داشته اند و همین موفقیت ها باعث غرور و افتخار ملی ماست.

غلامعلی ایمن آبادی افزود: انصافا  امنیت و آرامشی که امروز در کشور وجود دارد مدیون زحمات نیروهای اطلاعاتی است.

« کارکنان وزارت اطلاعات نیروهایی هستند که نه می توانند از خدمات خود سخن بگویند و نه می توانند برنامه های خود را ارائه کنند.آنها در واقع سربازان گمنامی هستند که خالصانه کار می کنند.»

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: همه ما باید قدردان زحمات آنها باشیم و آرامش و امنیت امروز جامعه خود را مدیون تلاش های شبانه روزی آنها بدانیم.

ایمن آبادی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال فرصتی هستند تا زحمات خالصانه کارکنان خدوم وزارت اطلاعات تقدیر و تشکر کنند چرا که آنها باعث عزت و سرافرازی ایران اسلامی شدند.

یوسف اسدی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها