رتبه دانشگاه‌های کشور دیروز اعلام شد

دانشگاه‌های برتر کشور را بشناسید

کمتر از 10 روز تا برگزاری کنکور سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور اعلام شد.
کد خبر: ۴۸۳۱۶۴

بر این اساس برای داوطلبان همه گروه‌های آزمایشی همچنان دانشگاه تهران، می‌تواند اولین و بهترین انتخاب باشد، چرا که این دانشگاه با احراز رتبه 100، رتبه اول فهرست رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور را بر عهده دارد.

همچنین برای گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی به ترتیب دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی تهران بهترین دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند.

در فهرست اعلامی رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور، دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت که مختص رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی هستند نیز به شکل جداگانه اعلام شده است.

بر همین اساس رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایران را در سال 1390 اعلام کرد و گفت: دانشگاه تهران با امتیاز 100 رتبه اول را در رتبه‌بندی سال 90 به‌دست آورده است.

جعفر مهراد در گفت‌وگو با مهر‌ افزود: رتبه دوم تا پنجم نیز به ترتیب به دانشگاه‌های صنعتی شریف (19/71)، صنعتی امیرکبیر (94/61)، تربیت مدرس (43/52) و علم و صنعت ایران (36/51) تعلق دارد. در رتبه‌بندی سال 89 امتیاز این دانشگاه‌ها از مجموع 100 به ترتیب 17/65، 49/52، 78/44 و 17/40 بود که در رتبه‌بندی حاضر پیشرفت چشمگیری در امتیازات این دانشگاه‌ها به چشم می‌خورد.

وی اظهار کرد: در فاصله رتبه‌های پنج تا 10 در مقایسه با نتایج رتبه‌بندی سال 89 جابه‌جایی دانشگاه‌ها صورت گرفته است. براساس نتایج رتبه‌بندی سال 90 دانشگاه‌های شیراز (23/38)، صنعتی اصفهان (13/35)، فردوسی مشهد (99/30) شهید بهشتی (76/29) و تبریز (93/28) به ترتیب رتبه‌های ششم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علم و فناوری، جابه‌جایی‌های صورت گرفته مربوط به دانشگاه‌های تبریز و صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است که در رتبه‌بندی سال 89 که در جایگاه 9 و 10 قرار داشت اکنون با نشستن در مکان‌های 10 و 11 و صعود دانشگاه شهید بهشتی از مقام 11 در رتبه‌بندی سال 89 به رتبه 9 در رتبه‌بندی سال 90 این جابه‌جایی صورت پذیرفته است.

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری افزود: موسسات پژوهشی شرکت‌کننده در این رتبه‌بندی موسساتی هستند که دانشجو می‌پذیرند و از مجموع 73 موسسه شرکت‌کننده در رتبه‌بندی، 12 مورد به پژوهشگاه‌ها مربوط می‌شود.وی به نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: از مجموع 45 دانشگاه علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت تنها 30 دانشگاه در رتبه‌بندی سال 90 شرکت کرده بودند که دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران با کسب 61/56 امتیاز از مجموع 100 حائز رتبه اول در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.به گفته مهراد، مقایسه رتبه‌بندی سال‌های 1389 و 1390 تفاوت‌هایی را در جایگاه این دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که در این بین صعود دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رتبه سه به رتبه دو و صعود دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از رتبه پنج به رتبه چهار قابل توجه است.همچنین دسترسی به رتبه دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و امتیازات مکتسبه از طریق نشانی ur.isc.gov.ir امکان‌پذیر است و دانشگاه‌هایی که رتبه‌های بعد از 20 در مورد وزارت علوم و بعد از رتبه شش در مورد وزارت بهداشت کسب کرده‌اند، می‌توانند به سایت مزبور مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها